Eksperti: Incidents ar «Superjet-100» apdraud Krievijas ambiciozos plānus

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Traģēdija ar Krievijas jaunāko lidmašīnu «Superjet-100» radījusi draudus ambiciozajiem Krievijas plāniem iespraukties pasaules tirgū.

Kā Krievijas medijiem norādījuši eksperti, tieši šis projekts bija saistīts ar krievu komerciālajiem plāniem.

Krievijas laikraksts «Izvestija» raksta, ka «Superjet-100» projekts bija viens no ambiciozākajiem pēdējo 20 gadu laikā. Tieši ar šī tipa lidmašīnām ar laiku bija plānots nomainīt «Tu-134».

«Superjet» paredzēts 95 pasažieru uzņemšanai un tā modeļi spēj mērot 3000 - 4500 kilometru attālumu.

Kā vēsta Krievijas mediji, līdz 2029.gadam kompānija «Sukhoi» ieplānojusi pārdot 800 «Superjet» lidmašīnas. Vienas lidmašīnas kataloga cena - 31,7 miljoni ASV dolāru. Lielas cerības liktas uz lidmašīnu eksportēšanu.

«PBK daily» ziņo, ka pagājušajā gadā «Superjet-100» saņēma EASA sertifikātu, kas atvēra «Sukhoi» durvis uz Eiropas tirgu.

«Mēs joprojām ceram, ka incidents Džakartā neietekmēs «Superjet» pasūtījumu apjomu,» situāciju komentē kāds Krievijas varas pārstāvis.

Aviācijas izdevuma redaktors Aleksejs Siņickijs uzskata, ka «profesionāļi būs saprotoši». «Skaidrs, ka neviens netēlos, ka nekas nav noticis, bet, kas skar pasūtījumus, viss būs atkarīgs no katra pasūtītāja individuāli,» skaidrojis eksperts.

Pirmais «Superjet» lidojums notika 2009.gada 25.jūlijā, bet pirmie lidmašīnas pasūtītāji ir «Aeroflot» un armēņu kompānija «Armavia». Šīm kompānijām kopā piegādātas astoņas lidmašīnas.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu