Zemgalieši ir nemierā ar valsts ceļu stāvokli reģionā

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Iedzīvotāji Zemgalē, gandrīz visos novados, ikdienā sastopas ar virkni nebūšanām, ko rada ceļu kritiskais stāvoklis ne vien vietējās, bet arī reģionālās un valsts nozīmes brauktuvēs, kas pēc vairākuma domām, būtu sakārtojamas vispirms. Pagalam nelīdzenie grants un bedrainie asfalta seguma autoceļi atsevišķos posmos kļuvuši īstenībā neizbraucami. Tādējādi tiek lauztas automašīnas, traucēta sabiedriskā un operatīvā transporta kustība un cilvēku mobilitāte, pārvietojoties no viena attīstības centra uz otru, kā arī tiek degradēta uzņēmējdarbības vide.

Ņemot vērā situācijas nopietnību, ceļu stāvoklis reģionā tika izskatīts vienā no pēdējām Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) Attīstības padomes (AP) sēdēm. Gatavojoties tai, Zemgales visu 20 novadu pašvaldības veica avārijas stāvoklī esošo valsts nozīmes autoceļu posmu apsekošanu un secināja, ka pavisam Zemgalē tādu ir pārsteidzoši daudz - 582,26 kilometru kopgarumā un visiem tiem nepieciešams steidzams remonts vai rekonstrukcija. Garākie kritiskie autoceļu posmi fiksēti Auces, Bauskas, Jaunjelgavas, Jēkabpils, Vecumnieku un Viesītes novadā. Turklāt Vecumnieku novadā vien šādi ceļa posmi veido vairāk nekā 40 kilometru kopgarumu un viens no tiem, ceļā Bauska - Linde, pavasara šķīdonī un lielākās lietavās praktiski ir neizbraucams.

Apsekojuma rezultāti atspoguļoti četru lappušu garā tabulā, kas kopā ar ZPR izpilddirektora Staņislava Šķestera parakstītu vēstuli nosūtīta satiksmes ministram Aivim Ronim. Tagad reģionā saņemta ministrijas atbilde, kuras izklāstu valsts sekretārs Anrijs Matīss sāk jau dzirdētā toņkārtā - «Diemžēl valsts autoceļu seguma stāvoklis daudzviet valstī ir vērtējams kā slikts un ļoti slikts. Ievērojami samazinātā valsts budžeta finansējuma apstākļos līdzekļi galvenokārt tiek novirzīti autoceļu ikdienas uzturēšanas darbiem, tostarp bedrīšu aizpildīšanai, kas liedz iespēju nekavējoties uzlabot autoceļu stāvokli kopumā». Un tomēr minētā ierēdņa atbildē ir arī viena pozitīva nots - «Piesaistot ERAF ( Eiropas Reģionālās attīstības fonda) līdzfinansējumu, Zemgales plānošanas reģionā 2013. gadā plānots uzsākt valsts reģionālā autoceļa P104 Tukums - Auce - Lietuvas robeža posma Zebrene - Lielauce rekonstrukcijas īstenošanu, kuras ietvaros autoceļam tiks izbūvēts asfalta segums».

Savukārt atbildes turpinājumā, runājot par pārējiem kritiskā stāvoklī esošajiem Zemgales autoceļiem, Anrijs Matīss atgādina, ka, lai plānotu valsts autoceļu tīklā veicamos darbus, akciju sabiedrība «Latvijas valsts ceļi» ik gadu izstrādā autoceļu sakārtošanas prioritāšu sarakstus, piemēram, asfalta segumu atjaunošanas prioritāšu sarakstā ir iekļauti zemgaliešu tabulā minētā autoceļa P96 Pūri - Auce - Grīvaiši vairāki posmi.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu