Speciālisti neoficiālā eksperimentā noskaidro «Superjet» avārijas iemeslus

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Krievijas aviācijas speciālisti neoficiālā eksperimentā secinājuši, ka jaunākās kaimiņvalsts lidmašīnas «Superjet-100» avārijā, visticamāk, vainojama lidmašīnas ekipāža. Vienlaikus gan viņi uzsver, ka eksperimenta rezultātus nevar uzskatīt par pilnīgiem un jāgaida negadījuma izmeklēšanas slēdziens.

Izdevums «Izvestia» vēstī, ka vairāki speciālisti Piemaskavas Aviopersonāla apmācību centrā modelējuši lidmašīnas «Superjet-100» pēdējo lidojumu, un noskaidrojuši, ka katastrofa notikusi pilotu kļūdu dēļ.

Avots centrā izdevumam apgalvoja, ka veikts neoficiāls eksperiments, taču notikušajā piedalījušies programmas «Sukhoi Superjet 100» dalībnieki, kuri vēlas saprast, kādēļ nelaime notikusi.

Pēdējā lidojuma modelēšana notikusi ar trenažieri, ar kuru tiek apmācīti «Superjet-100» piloti. Eksperimenta veikšanai izmantoti visi aptuvenie lidojuma dati – augstums, kurss, ātrums un avārijas vietas koordinātas.

Ekspertu domas sakrīt – visticamāk, vainojami piloti. Speciālisti modelējuši vairākas avārijas situācijas.

Bez tam tiek uzsvērts, ka «Superjet» ir aprīkots ar jaunākajām brīdināšanas sistēmām.

«Nepamanīt brīdinājuma signālus [kuri dublējas] ir vienkārši neiespējami. Turklāt – jaunā sistēma ir izveidota tā, ka avārijas situācijā ieslēdzas automātiskais pilots, kas novērš iespējamo sadursmi ar šķērsli,» sacījis avots.

«Šīs sistēmas lokators ir ļoti jūtīgs un kalnu apvidū dod nemitīgu signālu, tādēļ piloti varēja to ignorēt. Piloti zaudēja kontroli pār situāciju un tikai pēdējā brīdī pamanīja briesmas. Lai pārlidotu kalnu, viņiem pietrūka daži desmiti metru,» turpina avots.

Eksperti lēš, ka lidmašīna kalnā ietriecās, lidojot ar ātrumu 400 kilometri stundā.
 
Arī vairāki Krievijā pazīstami lidotāji-izmēģinātāji sliecas domāt, ka lidmašīnas tehniskais stāvoklis nav vainojams negadījumā. Viņi norāda: lidmašīna, kura devās demonstrācijas lidojumos, bija ļoti rūpīgi sagatavota.

Netiek arī izslēgts, ka vainojami Indonēzijas lidostas dispečeri, kuri šādā vietā ļāva būtiski samazināt lidojuma augstumu.

Vēl interesanti – kāds lidotājs ar 40 gadu pieredzi civilajā aviācijā atgādina – tas bija «reklāmas» lidojums, kas nozīmē, ka lidmašīnas pilotu kabīnē tiek ielaistas nepiederošas personas.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu