Lukstiņš rosina domāt par dzērājšoferu automašīnu konfiscēšanu

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reinis Oliņš/Apollo

Lai gan jau pašlaik Latvijā par braukšanu reibumā sodi ir vieni no bargākajiem Eiropā, ņemot vērā bēdīgos statistikas rādītājus, tiem jābūt vēl lielākiem, ceturtdien žurnālistiem pirmsjāņu kampaņas pret dzērājšoferiem atklāšanā sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Viņš pastāstīja, ka situācija pēdējā laikā ir pasliktinājusies un avāriju skaits, kas izraisītas dzērumā, atgriezies 2007.gada līmenī.

«Šogad piecos mēnešos ir divkāršojies dzērājšoferu izraisīto avāriju skaits. Pērn no janvāra līdz maija beigām Latvijā reģistrēti 203 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bija iesaistīts vismaz viens transportlīdzekļa vadītājs alkohola reibumā, šogad piecos mēnešos notikušas jau 456 šādas avārijas,» klāstīja Lukstiņš.

Lukstiņš informēja, ka, ņemot vērā esošo situāciju, jāsāk domāt par vēl bargākiem sodiem, kurus piemērot vadītājiem, kas pie stūres sēdušies kunga prātā. «Jāsāk domāt par citiem soda veidiem, piemēram, auto konfiskāciju,» viņš paziņoja.

Raksturojot situāciju, Lukstiņš pavēstīja, ka visbiežāk auto reibumā stūrē vīrieši vecumā no 18 līdz 25 gadiem, turklāt viņu automašīnas ir vecākas par 20 gadiem. «Tie ir vraki, zārki, kuri ir jāaizvāc,» pamatoja Lukstiņš un piebilda, ka arī jauniešu auto, kuri neilgi pēc gadumijas gājā bojā Krāslavas apkārtnē, bija neatbilstošā tehniskā stāvoklī.

Tāpat apkopotā informācija liecina, ka visbiežāk avārijas, kuras izraisītas reibumā, notiek lauku reģionos, īpaši Latgalē. Turklāt gandrīz visas auto avārijas, kuras tur [Latgalē] notiek, izraisītas dzērumā,» teica Lukstiņš.

Savukārt Rīgā, Garkalnes apkārtnē, esot vismazāk avāriju, kuras izraisītas dzērumā.

Lukstiņš pakaidroja, ka lielais avāriju skaits, kas lauku reģionos tiek izraisītas reibumā, varētu būt daudz mazāks, ja līdzekļu taupīšanas dēļ nebūtu samazināts policistu skaits.

Arī Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre norādīja, ka jāsāk domāt par sodu pārskatīšanu, jo statistika liecina, ka tie jāpārskata, lai atturētu vadītājus braukt reibumā.

Šodien, 14.jūnijā SCDD sadarbībā ar policiju sāk kampaņu «No vadītāja līdz izvadītājam ir viena glāze».

Kampaņas materiāli imitē reālas, baisas avārijas sekas, kam pie vainas ir sēšanās pie stūres alkohola reibumā. Kampaņa liek aizdomāties par dzērājšoferu turpmāko dzīvi pēc avārijas.

Nereti iereibušais vadītājs ir vismazāk cietušais paša izraisītā avārijā, kamēr citi pasažieri gājuši bojā. Visu atlikušo dzīvi šim cilvēkam jādzīvo ar domu, ka viņš ir traģēdijas vaininieks un «izvadījis» sev tuvus cilvēkus.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu