Eksperts: Elektronisko rindu izveides projekts tiek vilkts garumā

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Elektroniskās rindas uz Latvijas un Krievijas robežas šogad netiks ieviestas, jo process tiek vilkts garumā, lai gan likums paredz tās izveidot ar 1.jūliju, intervijā biznesa portālam «Nozare» norāda Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas «Latvijas Auto» prezidents Valdis Trēziņš.

Viņš kritizē politiķus, jo «valsts un valdība nav pieņēmusi lēmumu, pa kuru ceļu iet, lai gan ir izstrādāti trīs realizācijas varianti». Vienā variantā rindu izveidē paredzēts piedalīties arī asociācijai «Latvijas Auto».

«Diemžēl visas darbības no laika gala, nezinu, kuru interešu dēļ, tiek lobētas un bremzētas. Rezultāts ir tāds, kāds ir. Atkal 400 mašīnas uz robežas Terehovā gaida rindā. Problēma pastāv, neskatoties uz to, ka ir labi piemēri, kā elektroniskās rindas var organizēt. Baidās uzticēties privātajam un meklē kaut kādus vēl variantus, piemēram, piesaistīt kādu valsts struktūru, kas varētu tās organizēt. Taču tas nav tik vienkārši, un tas nav «baigais» bizness. Sākumā tur ir jāieliek iekšā nauda,» uzsver eksperts.

Komentējot skeptiķu izteikumus, ka rindas ir tikai divus mēnešus gadā, bet pārvadātājiem par stāvlaukumu būs jāmaksā visu gadu, pat tad, kad rindu nav, Trēziņš norāda, ka šādu modeli paredz Igaunijā ieviestais variants. Šajā gadījumā automašīnām obligāti jābrauc caur stāvlaukumu. Latvijas variantā reģistrācija ir paredzēta par brīvu un autopārvadātāja izvēle ir - stāvēt rindā un neko nemaksāt vai rezervēt vietu, kas būs maksas pakalpojums.

«Attiecīgi, ja rindas nav, rezervācijai nav jēgas. Ja rindas nav, autopārvadātājs iet parastā rindas kārtībā un nekādas maksāšanas nebūs. Tā ir priekšrocība, un pārvadātāji pieņēma lēmumu, lai tiktu realizēts šāds variants,» skaidro Trēziņš.

Kā ziņots, Saeima pieņēmusi grozījumus Valsts robežas likumā, ar kuriem precizē iepriekš pieņemtās likuma normas par kravas automašīnu rindu uz ārējās sauszemes robežas administrēšanu.

Grozījumi papildina iepriekš atbalstīto normu par kravas auto elektroniskās reģistrēšanās rindu organizēšanas uzticēšanu Satiksmes ministrijai, nosakot, ka ministrija ar līgumu šo uzdevumu var deleģēt privātpersonai.

Iepriekš Saeimas pieņemtajos likuma grozījumos bija noteikts, ka šīs elektroniskās rindas uz Latvijas un Krievijas robežas administrēšanu varēs deleģēt autopārvadātāju profesionālajai organizācijai, kas Latviju pārstāv Starptautiskajā autopārvadātāju savienībā.

Šādam formulējumam iebilda Valsts prezidents Andris Bērziņš, nododot likumu Saeimai otrreizējai caurlūkošanai. Kā atzīmēja Valsts prezidenta padomnieks likumdošanas un juridiskajos jautājumos Edgars Pastars, nebija izvēlēts labākais juridiskais risinājums, jo minētajām pazīmēm Latvijā atbilst tikai viena organizācija.

Ar grozījumiem Valsts robežas likumā plānots atvieglot Latvijas un Krievijas robežas šķērsošanu kravas automašīnām. Kravas auto vadītājiem Latvijas un Krievijas robežas šķērsošanai būs iespēja pieteikties elektroniski, tā izvairoties no ilgstošas dīkstāves pierobežā. Pieteikšanās elektroniskai robežšķērsošanas rindai ieviešana bija plānota ar 2012.gada 1.jūliju.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu