«Mitsubishi Outlander» - «Latvijas Gada auto 2013» dalībnieks (7)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/Scanpix

«Latvijas Gada auto 2013» žūrija turpina iepazīstināt ar konkursā pieteiktajiem automobiļiem. Šoreiz vairāk par krosoveru «Mitsubishi Outlander», kas ir viens no trijiem finālistiem, kas pretendēja arī uz titulu «Latvijas Apvidus auto 2013». Pārējie divi finālisiti apvidus auto nominācijā bija «Mazda CX-5» un «Subaru XV».

Atgādināsim, ka iepriekš «PSA Peugeot Citroen» klonēja «Outlander», laižot klajā tā dvīņubrāļus, kas bija pazīstami kā «Peugeot 4007» un Citroen C-Crosser». Savukārt nākamajā paaudzē franču koncerna speciālisti nolēma kopēt «Mitsubishi ASX» (no tā radušies «Peugeot 4008» un «Citroen AirCross»), bet «Outlander» tādējādi ir atkal laimīgi atbrīvojies no līdziniekiem.

Trešās paaudzes «Outlander» ierodas ar krietni izmainītu ārieni. Japāņu dizaineri pēkšņi nolēmuši atteikties no agresīvās sejas grimases, kas vēl salīdzinoši nesen tika ieviesta visiem «Mitsubishi» modeļiem, padarot krosoveru vizuāli krietni draudzīgāku. Tiek uzsvērts, ka auto fasādē dominējošās taisnās, precīzās horizontālās līnijas simbolizē mieru, un tieši tas arī būs kompānijas nākamo modeļu stilistikas pamatelements. Savukārt sašaurinātie priekšējie gaismu lukturi, augstā sānu līnija un slīpāk novietotie aizmugurējie statņi uzsver tā joprojām dinamisko dabu. Japāņi ļoti lepojas ar jauno priekšējo starmešu konstrukciju, kas ļauj priekšpusē izgaismot sektoru 170 grādu platumā.

Tehniski jaunais «Outlander» nav radikāli jauns modelis, bet tikai līdzšinējā modeļa evolūcija. Auto veidots uz tās pašas «Mitsubishi GS» platformas un arī gabarītu ziņā no priekšteča praktiski neatšķiras - tik vien kā kļuvis par 10 mm īsāks. Toties, pateicoties plašākam augsti izturīgu tērauda detaļu pielietojumam, virsbūve padarīta par 5% vieglāka.

Ražotāja pārstāvji uzsver, ka pēc lietotāju pretenziju uzklausīšanas padarījuši komfortablāku auto piekari, uzlabojuši salona skaņas izolāciju un rūpīgāk piemeklējuši salona apdares materiālus, tostarp arī taustei patīkamāku plastmasu. Tomēr maz ticams, ka spoži pulētie paneļi viduskonsoles apdarē arī ir pēc publikas pieprasījuma. Tie, protams, kalpo kā nelieli greznuma akcenti interjerā, taču droši vien lieki teikt, cik šādas virsmas ir nepraktiskas ikdienas lietošanā un prasa biežu un cītīgu kopšanu. Bez tam jaunajā paaudzē «Outlander» ieguvis nedaudz modificētu mērinstrumentu paneli un jaunākās paaudzes multimediju sistēmu ar 6,1 collu skārienjutīgu ekrānu.

Jaunais «Outlander» saglabājis priekšteča apjomīgo salonu. Sēdvietas ir plašas un ērtas. Uzstādot vieglākas konstrukcijas otrās rindas sēdekļus, «Mitsubishi» dizaineriem izdevies par 32 cm palielināt auto kravas telpas garumu - tās ietilpība pieaugusi līdz visai cienījamiem 774 litriem, savukārt jaunā transformācijas sistēma ļauj aizmugurējo dīvānu bīdīt plašākā diapazonā nekā iepriekš. Dārgākajā komplektācijā automobilis tiek aprīkots arī ar trešo sēdekļu rindu, diemžēl šie «bagāžnieka sēdeklīši» ir tik šauri un vietas kājām tur ir tik maz, ka tajos cik-necik ērti spēs justies vien pirmsskolas vecuma bērni.

«Outlander» aprīkojuma sarakstā parādījušās vairākas jaunas pozīcijas, tostarp divu zonu klimata kontrole, elektrizēts piekto durvju aizvērējmehānisms, loga tīrītāju slotiņu apsilde, drošības spilveni priekšējo braucēju ceļu aizsardzībai u.c.

Tehnikas jaunumi. Rekonstruējot piekari, palielināts aizmugurējās ass amortizatoru gājiens un tādējādi izdevies piešķirt nedaudz vairāk viegluma «Mitsubishi» kosovera stingrajai, saturīgajai gaitai. Modernizēta «CVT» transmisija tagad darbojas pēc inteliģenta algoritma, ļaujot izmantot motora dinamisko potenciālu visā apgriezienu diapazonā un par 0,5 sekundēm uzlabojot uzrāviena (no 0 līdz 100 km/h) dinamiku.

Klasisko transmisijas režīmu pārslēdzēju jaunā «Outlander» viduskonsolē nomainījis liels apaļš taustiņš ar apzīmējumu «4WD». Ar to vadītājs var izvēlēties konkrētajiem braukšanas apstākļiem piemērotāko no trijiem transmisijas darba režīmiem: «eco», «auto» vai «lock».

Komentāri (7)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu