«Curiosity» vēsturiski nozīmīga soļa priekšā; zinātnieki cer uz neiedomājamiem atklājumiem (43)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Kosmiskais aparāts «Curiosity» uz Marsa drīzumā gatavojas sākt urbšanas darbus vietā, ko Nacionālās aeronautikas un kosmosa administrācijas (NASA) zinātnieki iesaukuši par «Leiputriju», jo tajā atrodas daudzi plakanas formas akmeņi ar mīklainu dzīslojumu, kas pēc zinātnieku domām varētu izskaidrot ūdens klātbūtni uz Sarkanās planētas, liecina informācija NASA mājaslapā.

NASA uzskata, ka šis būs visnozīmīgākais «Curiosity» veikums kopš tā klātbūtnes uz Marsa kopš pagājušā gada augusta.

Zinātnieki plāno rūpīgi analizēt šo vēsturisko vietu, kas atrodas Geila krātera pakājē. Zinātniekiem vieta šķiet īpaši interesanta, jo tur atrodas akmeņi, kuru neparastais dzīslojums liecina par to, ka agrāk plūdis ūdens.

«Šī ir pirmā reize, kad redzam ko tamlīdzīgu,» saka viens no Marsa izpētes projekta dalībniekiem - zinātnieks Džons Grotzingers.

«Curiosity» gatavojas veikt akmenī piecus centimetrus dziļu urbumu un urbuma rezultātā iegūto akmens pulveri nosūtīt uz savu ķīmisko laboratoriju.

«Šeit mūs gaida atklājumi, par kuriem mēs iepriekš nespējām pat iedomāties,» norādījis Grotzingers.

Akmens, kuru zinātnieki izvēlējušies urbšanas darbiem, nosaukts bijušā Marsa zinātniskās laboratorijas projekta menedžera Džona V.Kleina vārdā, kurš mūžībā aizgāja 2011.gadā.