«Audi» saglabā dominējošo pozīciju apgaismojuma tehnoloģiju jomā (15)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Apgaismojuma tehnoloģiju jomā «Audi» strauji progresē. Šobrīd uzņēmuma ksenona «Plus» un LED priekšējie lukturi jau nodrošina izcilu ceļa apgaismošanu un piešķir ar četru gredzenu emblēmu rotātajiem automobiļiem nesajaucamu izskatu. 

Nākotnē «Audi» transportlīdzekļu gaismas uz apkārtējās vides apstākļiem reaģēs vēl precīzāk, un tās tiks kontrolētas pilnībā elektroniski. Pirmais solis šajā virzienā tiks sperts šogad ar matricu LED priekšējiem lukturiem.

Zīmola apgaismojuma tehnoloģijas apvieno pievilcīgu izskatu ar augsta līmeņa aktīvo drošību - pateicoties adaptīvajām gaismām, šodienas priekšējie lukturi jau reaģē uz apkārtējo vidi un citiem automobiļiem satiksmē.

Ksenona «Plus» priekšējie lukturi tiek piedāvāti visos «Audi» klāsta modeļos kā papildu vai standarta aprīkojums. Ksenona priekšējie lukturi ir veidoti ar gāzizlādes spuldzēm. Divi volframa elektrodi ir iekausēti kvarca stikla cilindrā, kas zināms kā deglis, un starp tiem deg koncentrēts gaismas loks. Ksenona inertās gāzes pildījums deglī, kurā ir līdz pat 100 bāru spiediens, izstaro nedaudz violetu gaismu, savukārt stikla cilindrā esošie metāliskie sāļi samazina tā krāsas temperatūru līdz dienas gaismas spektram.

Ksenona priekšējie lukturi rada daudz spožāku gaismu un labāku apgaismojumu kā halogēna priekšējie lukturi ar kvēlspuldzēm, to enerģijas patēriņš ir par aptuveni 20% zemāks, un tiem ir daudz ilgāks kalpošanas laiks. «Audi» ksenona «Plus» tehnoloģijā viens deglis rada gan tuvo, gan tālo gaismu starus, pārslēgšanās starp tiem notiek ar kustīga aizvara palīdzību. Protams, ksenona priekšējie lukturi nesatur dzīvsudrabu.

«Audi» ir tālu priekšā konkurentiem arī LED priekšējo lukturu jomā. Šī modernā tehnoloģija 2008. gadā tika ieviesta modelī R8, un šobrīd tā tiek izmantota visās modeļu sērijās līdz pat A3. LED gaismas krāsas temperatūra ir aptuveni 5500 kelvini, tādēļ tā līdzinās dienas gaismai, kas mazina acu nogurumu. Gaismas diodēm nav nepieciešama apkope, tās kalpo visu automobiļa kalpošanas laiku, turklāt tās ir ļoti efektīvas. Piemēram, tuvās gaismas patērē vien aptuveni 40 vatus, kas ir par 5% mazāk kā ksenona «Plus» lukturiem.

Priekšējo lukturu sistēmām ir pieejamas dažādas adaptīvo gaismu versijas. Kustīgos ksenona «Plus» moduļus vai LED diodes kontrolē elektroniski kontrolmoduļi, lai tie vienmēr sniegtu labāko iespējamo apgaismojumu braukšanai pilsētā, pa lielceļu vai automaģistrāli. Autovadītājs var noregulēt to darbības režīmu caur «Audi drive select» automobiļa dinamikas sistēmu.

Viena īpaša adaptīvo gaismu sastāvdaļa ir vienmērīgi dinamiskā priekšējo lukturu līmeņošana. Lai uztvertu pretim vai priekšā braucošus automobiļus, tiek izmantota kamera, tad kontrolmodulis ar maigu pāreju, kas vienmēr sniedz maksimālu apgaismojumu, pielāgo automobiļa lukturus atbilstoši attālumam līdz uztvertajam automobilim.

«Audi» jau šobrīd strādā pie rītdienas apgaismojuma tehnoloģiju izstrādes, un skaidri var izdalīt četras svarīgākās tendences: «Audi» automobiļu apgaismojums vēl precīzāk reaģēs uz apkārtējās vides apstākļiem, tas komunicēs ar auto dažādos veidos, tādējādi vēl vairāk uzlabojot aktīvo drošību. Nākotnes apgaismojumam būs pilnībā automātiska kontrole, un, pateicoties jaunām, dinamiskām funkcijām, tas būs vēl pievilcīgāks un izsmalcinātāks.

Nākotnes tehnoloģija, kas zināma kā «Audi» matricu LED priekšējie lukturi, sadala LED diožu tālās gaismas vairākos atsevišķos segmentos. Atsevišķās gaismas diodes, kas sadarbojas ar to priekšā esošajām lēcām vai reflektoriem, vienmēr sniedz izcilu apgaismojumu bez līmeņošanas mehānisma nepieciešamības - tā vietā tās tiek aktivizētas atsevišķi, deaktivizētas vai aptumšotas atbilstoši situācijai. Šī jaunā tehnoloģija piedāvā «Audi» inženieriem un dizaineriem pārsteidzošas iespējas LED diožu skaita konfigurēšanai, to izkārtojumam un priekšējo lukturu izmēra un dizaina veidošanai.

«Audi» matricu LED priekšējie lukturi iegūst tiem nepieciešamo informāciju no kameras, navigācijas sistēmas un citiem sensoriem. Kad kamera uztver citus transportlīdzekļus, priekšējie lukturi, kas ir sadalīti vairākos sektoros, bloķē noteiktas zonas. Sarežģītākās situācijās priekšēji lukturi spēj izgaismot arī zonas starp vairākiem automobiļiem.

Balstoties uz navigācijas datiem, tālās gaismas laicīgi pagriežas līkuma virzienā, pat pirms autovadītājs sāk griezt stūri. Tādējādi tālās gaismas virza autovadītāju pa maršrutu. Šī funkcija ir atspoguļota arī īpašajā priekšējo lukturu dizainā. Segmentu izgaismošanos var redzēt arī no ārpuses. Matricu LED priekšējie lukturi debiju piedzīvos vēlāk šajā gadā.

Komentāri (15)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu