Latvijā restaurēts 60.gadu sākumā būvēts «Mercedes-Benz» kabriolets (12)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Viena no Baltijā profesionālākajām auto restaurēšanas darbnīcām «Riga Master Workshop» (RMW) pēc gadu ilga darba ir pabeigusi restaurēt 1964.gadā būvētu «Mercedes-Benz 300 SE» kabrioletu, pastāstīja RMW īpašnieks Māris Bebris.

«Mersedesa restaurācija bija sarežģīts darbs. Lai arī automobilis ir ražots 1964.gadā tam ir ļoti daudz «ekstru», un tas jau savulaik sagādāja grūtības ražotājam. Veicot restaurāciju, mēs nopūlējāmies tikpat stipri,» stāsta Bebris.

Divdurvju piecvietīgo sudraba krāsas kabrioletu Vācijas luksusa autobūves uzņēmums «Mercedes-Benz» savulaik pārdeva Malaizijā. 2006.gadā automašīna tika nopirkta izsolē un jaunais īpašnieks sākotnēji pārveda to uz Lielbritāniju, bet vēlāk restaurācijas darbus uzticēja Latvijas meistariem.

Iegādes brīdī automobilis bija tehniskā kārtībā, to varēja iedarbināt un braukt, tomēr daudzas metāla, koka un salona apšuvuma detaļas bija ievērojami bojātas un nolietotas.

«Mercedes-Benz 300 SE» bija modernākais modelis Vācijas luksusa autobūvētāja produktu līnijā pagājušā gadsimta 60.gadu sākumā. Spēkrats bija tā laika «Mercedes» flagmanis - komplektējošās detaļas un izmantotā hroma daudzums padarīja šo auto par augstāko «Mercedes-Benz» sasniegumu.

Modeļa nosaukumā iekļautais burts «S» nozīmē, ka automobilis ir sportisks, savukārt burts «E» liecina par tolaik modernāko benzīna padeves sistēmu, izmantojot iesmidzināšanas metodi.

Tehnisko parametru ziņā 300 SE modelis tā ražošanas sākumā bija modeļu gammas priekšgalā, jo tā lielais 6-cilindru M189 motors ar 160 zirgspēku jaudu nodrošināja braukšanas ātrumu 180 kilometrus stundā.

Turklāt ievērības cienīgs ir fakts, ka šajā modelī iebūvēja tolaik revolucionāru balstiekārtas sistēmu, atsperu vietā izmantojot gaisa spilvenus - pneimopiekari, kas ļauj regulēt auto augstumu. Citi revolucionāri jaunievedumi bija stūres pastiprinātājs, automātiskā ātrumkārba un kondicionieris.

Ironiskā kārtā mersedesu ir apjūsmojusi pat 60.gadu brīvības, miera un hipiju ikona Dženisa Džoplina, kuru uzskata par vienu no labākajām rokmūzikas izpildītājām pasaulē. Dziesmā ar nosaukumu «Mercedes Benz», kas izskanēja leģendārajā Vudstokas mūzikas un mākslas festivālā 1969.gadā, slavenā dziesminiece vēršas pie Dieva ar lūgumu nopirkt viņai mersedesu.

«Ak Kungs, vai Tu nenopirktu man «Mercedes-Benz»? Visi mani draugi brauc ar poršiem, man ir jābūt atšķirīgai,» vēsta dziesmas vārdi.

Džoplina stāstījusi, ka vēlējusies radīt dziesmu ar lielu politisko un sociālo ietekmi. Tas viņai arī izdevās. Lai arī automobilis dziesmā pieminēts alegoriskā nozīmē, šī kompozīcija arī pierāda - pat hipiju princese nespēj turēties pretim šīs pasaules materiālajiem kārdinājumiem.

Kopumā laikā no 1962. līdz 1967.gadam uzbūvēja tikai 708 «Mercedes-Benz 300SE» automašīnas. Lai gan šādus auto ražoja neilgu laiku, tie ir atstājuši paliekošas pēdas autoražotāja vēsturē. «Mercedes-Benz 300SE» spēkrati veiksmīgi startēja autošosejas sacensībās «European Touring Car», kā arī plūca uzvaras laurus vairākos autorallijos.

Šo auto dizainā ieviestās ekskluzīvās pagarinātās riteņu bāzes iezīmēja arī citu būtisku pavērsienu kompānijas vēsturē - visu turpmāko paaudžu S-klases modeļiem «Mercedes-Benz» auto inženieri izstrādāja pagarinātās riteņu bāzes versijas.

Komentāri (12)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu