/nginx/o/2018/07/20/10945215t1h0efb.jpg)
«Būvniecības nams «Kurši»» tirdzniecības apjoms pērn salīdzinājumā ar 2011. gadu pieaudzis par 3,2 miljoniem latu, sasniedzot 38 miljonu latu neto apgrozījumu. Visstraujāk jeb par 45% audzis mājokļu renovācijas un par 37% siltināšanas segments, kuri ietver materiālus siltināšanai, būvei un apdarei, tādus kā tapetes un krāsas, portālu «Apollo» informēja «Būvniecības nama «Kurši»» Mārketinga un komunikācijas nodaļas vadītāja Aīda Šmits.
Saskaņā ar BN «Kurši» 2013. gada jaunākajiem datiem, tapešu pieprasījums pirmajos trīs gada mēnešos audzis par 45% pret iepriekšējā gada to pašu periodu, bet krāsu tonēšana - par 32,4%. Vispieprasītākās preces mājas atjaunošanai pircēju vidū ir tapetes, kuras maksā no 6 - 8 lati rullī, un krāsas par no 3 - 5 lati litrā.
«2 - 3 istabu dzīvokļu atjaunošana ir viena no pēdējā gada laikā vērojamām tendencēm būvmateriālu pircēju vidē. Tiek veikta renovācija ar vidējo pirkuma grozu 50 lati mēnesī. Cilvēki mājokļu renovāciju turpina apmēram no 3 līdz 6 mēnešiem, katru mēnesi investējot nelielus, bet regulārus līdzekļus no ģimenes budžeta, piemēram, tapešu un sienas krāsu iegādē,» atzīst Agnis Bērziņš, BN «Kurši» valdes priekšsēdētājs.
Pēc BN «Kurši» veiktā aprēķina vienas 20 m² istabas atjaunošana ar jaunām tapetēm vidēji izmaksā 60 latu, bet ar krāsām - tikai 15 latu. Novērots, ka veicot krāsu tonēšanu, cilvēki visbiežāk izvēlas mierīgos pasteļtoņus. Savukārt, par mājokļu siltināšanu iegādāto materiālu vidējās izmaksas 120 m² mājai sastāda 1500 latu.
Agnis Bērziņš atzīmē: «Valstī kopumā iedzīvotāju aktivitāte mājokļu uzlabošanas jautājumos pieaug, kas norāda uz ienākumu līmeņa izaugsmi un cilvēku spēju un interesi pastāvīgi veltīt mājokļa renovācijai optimāla apjoma līdzekļus. Vienlaikus, jāuzsver, ka BN «Kurši» sasniedzis pēdējos gados labākos finanšu rādītājus, kas apstiprina tā pareizu attīstības virzienu. Arī šobrīd uzņēmums turpina pagājušajā gadā uzsākto paplašināšanos un atver jaunu veikalu Rīgā, Vienības gatvē 113 ar 40 000 preču sortimentu.»
Māju renovācijā un siltināšanā ir vērojama tendence, kas norāda arī uz izmaiņām pircēju uzvedībā. Cilvēku interese par materiālu ilgtspēju un kvalitāti, to ilglietošanas rādītājiem, ir pieaugusi, saskaroties ar atkārtota remonta nepieciešamību vēl garantijas laikā. Nekvalitatīvi veikta darba vai izvēlēto materiālu dēļ veiktās būvniecības, t.sk. siltināšanas rada lielus zaudējumus.
BN «Kurši» ir vadošais nacionālais uzņēmums būvmateriālu tirdzniecības nozarē Latvijā ar vislielāko, kopā 16 veikalu tīklu gan Rīgā, gan reģionos: Ventspilī, Saulkrastos, Daugavpilī, Kuldīgā, Dobelē, Valmierā, Jūrmalā, Jelgavā, Saldū, Dreiliņos, Liepājā, Aizkrauklē un Madonā.
«Veikalu tīkla un koncepta attīstībā liela nozīme ir personiskajai saskarsmei un pārdevēju spējai sniegt individuālu konsultāciju katram klientam, ko nevar samērot ar e-vides un tikai pašapkalpošanās veikalu pakalpojumiem,» uzsver Agnis Bērziņš.