Antīko automobiļu izstādē «Audi» atgādinās par savu pirmo V8 dzinēju

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Esenē notiekošajā izstādē «Techno Classica» (10.-14.aprīlis) «Audi Tradition» atzīmē nevis vienu, bet veselas divas gadadienas. Pasaulē lielākajā klasisko automobiļu izstādē četru gredzenu zīmols demonstrēs eksponātus no tā V8 dzinēju vēstures.

Kopš «Audi» partneruzņēmums «Horch» Berlīnes autoizstādē demonstrēja jauno modeli 830, ko darbināja uzņēmuma pirmais V8 dzinējs, ir pagājuši 80 gadi. Pirms 25 gadiem «Audi» sāka ražot V8 sērijveidā, un tas iezīmēja pagrieziena punktu «Audi» vēsturē - pievienošanos tirgus premium segmentam.

1933.gadā, kad uzņēmums «Horch» laida klajā tā pirmo V8 modeli, tas atspoguļoja ASV tehnoloģiskās zināšanas. Taču «Horch» izstrādāja V8 pēc saviem principiem - kā automobili ar dzinēju, ko mēs šodien uzskatītu par augstas veiktspējas dzinēju ar attiecīgu skaņu, lai gan uzņēmuma vadmotīvi patiesībā bija citādi.

Horch, kas laika posmā starp abiem pasaules kariem pārstāvēja luksus automobiļu klasi, vēlējās ietaupīt vietu dzinēja nodalījumā un samazināt izmaksas. Kopš 1927.gada tas bija būvējis tikai automobiļus ar rindā izkārtotu astoņu cilindru dzinējiem. Berlīnē demonstrētais jaunais «Horch» 830 bija aprīkots ar trīs litru dzinēju un uzreiz tika nodēvēts par «mazo Horch». Modeļa apzīmējums «830» norādīja uz cilindru skaitu un dzinēja darba tilpumu.

Šī otrā modeļu līnija papildināja «Horch» produktu klāsta zemāko galu. Izstādē «Techno Classica Audi Tradition» demonstrē ļoti retu «Horch 830 Sport Cabriolet» modeli ar Drēzdenes uzņēmuma «Gläser» izstrādātu virsbūvi. Šis 1933. gadā būvētais automobilis, kas apskatāms muzejā «August Horch Museum» Cvikau pilsētā, savā laikā spēja attīstīt līdz pat 70 zirgspēku jaudu. Priekšstatu papildinās vēl viens izcils «Horch» automobilis. Modernizēto 1939. gada 930 S modeli var uzskatīt par «Horch» V8 klāsta kulmināciju pirms 2. pasaules kara sākuma. Tika uzbūvēti tikai divi šī luksus modeļa automobiļi, to aerodinamiskā virsbūve bija krietni priekšā savam laikam. Kara dēļ to nesāka ražot sērijveidā.

Viens no spilgtākajiem 1988.gada Frankfurtes Starptautiskās autoizstādes modeļiem bija «Audi» V8. Ar šo automobili «Audi» pirmo reizi pēc kara beigām spēja pievienoties tirgus lielajam luksus automobiļu segmentam. Šis astoņu cilindru dzinēja sedans bija aprīkots ar daudzām izcilām tehniskajām iezīmēm, piemēram, pastāvīgo visu riteņu piedziņu, maza svara vieglmetāla dzinēju ar četriem vārstiem uz cilindru, elektroniski kontrolētu automātisko transmisiju un augstas veiktspējas disku bremzēm, kuru skavas apņēma bremžu diskus no iekšpuses.

«Audi» V8 bija ražotāja pirmais modelis, kas piedāvāja automātiskas transmisijas un «quattro» pastāvīgās visu riteņu piedziņas kombināciju. Izstādē būs redzami trīs īpaši eksponāti - V8 no pirmā ražošanas perioda, garās riteņu garenbāzes «Audi» V8 L, kas tika laists tirdzniecībā divus gadus vēlāk un tika ražots ierobežotā skaitā, un, kā pēdējo no trim, unikālu automobili - uz «Audi 200 Avant» balstītu, speciāli būvētu «Audi V8 Avant» universāļa versiju.

Stendā ir pārstāvēts arī autosports. 1990.gadā Hanss-Joahims Štuks (Hans-Joachim Stuck) brauca ar «Audi V8 quattro» tā pirmajā sacīkšu sezonā un uzvarēja Vācijas DTM čempionātā. Šis 462 zirgspēku jaudas «privātais limuzīns» tiek demonstrēts kopā ar vēl vienu «Audi Sport» leģendu - «Audi R8». Arī šis «krokodils» piesaistīja uzmanību - 2000. gada 31.decembrī Adelaidē, Austrālijā, notiekošo Amerikas Lemānas sacīkšu finālbrauciena skatītāji tik tikko spēja noticēt savām acīm. «Krokodila Dandija» valstī, Alans Maknišs (Allan McNish) un Rinaldo Kapello (Rinaldo Capello) devās uz starta līniju ar krokodila dizaina «Audi» R8. Viņi sacīkstēs uzvarēja, un Alans Maknišs ieguva autovadītāju čempiona titulu, bet «Audi» - ražotāju čempiona titulu.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu