«Volkswagen California» svin 25 gadu jubileju

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/Scanpix

«Volkswagen Commercial Vehicles» izstādē «Techno Classica» svin «California» 25.jubileju. Automobiļa ražošanas rādītāji ir atbilstoši gadadienai - pēdējo 25 gadu laikā montāžas līniju ir pametuši aptuveni 100 000 «California» mikroautobusi. Automobiļa uzvaras gājiens sākas ar T3, ietver T4, tad pāriet uz mūsdienu T5.

Pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados kulmināciju piedzīvoja brīvdienu pavadīšana kempingos dzīvojamos mikroautobusos. Gluži tāpat kā pirms tam, Dienvideiropas apmeklēšana un izzināšana bija ļoti populāra - bet ne vairs ar teltīm, piekabēs vilktiem autofurgoniem, vieglajiem automobiļiem vai vilcieniem, bet gan ar dzīvojamiem mikroautobusiem, kas tika iegādāti speciāli šim mērķim. Tas radīja pilnīgi jaunu brīvdienu pavadīšanas veidu - divas dienas vienā vietā, trīs dienas citā.

«Westfalia» jau ilgu laiku bija būvējis dzīvojamos mikroautobusus ar nosaukumu «Joker», kas bija balstīts uz «Transporter» bāzes. Laika gaitā pierādījās, ka šī personalizētā dzīvojamā mikroautobusa izkārtojums ir ļoti praktisks. Aizmugurē divvietīgs sēdeklis ar atzveltni, ko varēja nolocīt, un šaura virtuves lete pa salona kreiso malu ar ledusskapi, gāzes plīti, izlietni un mantu glabāšanas vietām. Šāds izkārtojums atstāj daudz vietas iekāpšanai pa platajām slīddurvīm.

Tomēr «Joker» ar tā pārdomāto, detalizēto izkārtojumu un daudzajiem, mazajiem papildinājumiem vidējam pircējam kļuva par dārgu. Un šajā brīdī iejaucās «Volkswagen». Ar resnu, sarkanu zīmuli un ar mērķi ievērojami palielināt ražošanas apjomu dizaineri samazināja «Joker» aprīkojuma daudzumu līdz saprātīgam līmenim. Rezultāts bija zema bāzes līmeņa cena - tikai 39 900 Vācijas markas.

Tas radīja pamatu visai «California» dzīvojamo mikroautobusu paaudzei, kas tika ražoti nākamos 25 gadus. Pretēji augsta jumta un garas riteņu garenbāzes modeļiem, «California» bija aprīkots ar paceļamu jumtu, kas uzsvēra tā aizmugurējo daļu visās paaudzēs un visus turpmākos gadus. Izstādītie modeļi demonstrē arī to. Lai gan izstādē lielākā daļa «California» T3 bāzes modeļu ir no agrākiem laikiem, tiek eksponēts arī «Freestyle» - tas ir kārotākais un jaunākais speciālais modelis, kas balstīts uz T4. Izstādi noslēdz pašreizējais «California Beach Edition» modelis, kas kārtējo reizi iemieso šī ekonomiskā dzīvojamā mikroautobusa sākotnējo ideju.

Pašreizējā piektajā paaudzē «California» tiek piedāvāts ar diviem 2,0 litru TSI dzinējiem. Benzīna dzinējiem viens ir aprīkots ar 150 un otrs ar 204 zirgpsēku jaudu. Savukārt no pieciem TDI dzinējiem jauda svārstās no 84 līdz pat 180 zirgspēkiem.

Divi jaudīgākie TDI dzinēji un TSI dzinēji tiek kombinēti ar manuālo sešpakāpju transmisiju. Dažus dzinējus iespējams apvienot arī ar DSG transmisiju un «4MOTION» piedziņu. Autovadītājam palīdz ABS, ASR, ESP sistēmas un palīgmehānisms braukšanas uzsākšanai kalnā, kā arī piekabes stabilizācijas sistēma, kas tiek iekļauta komplektācijā, kad tiek pasūtīts piekabes komplekts.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu