OCTA pārdošanas bums motocikliem un mopēdiem sagaidāms aprīļa beigās (5)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Foto:Edijs Pālens/LETA

Ieilgušās ziemas dēļ šogad motosezona var sākties vēlāk nekā pērnajā gadā, līdz ar to obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) pārdošanas pieaugums varētu būt sagaidāms aprīļa beigās, kad iegādāto OCTA polišu daudzums varētu trīskāršoties salīdzinājumā ar citiem gada mēnešiem, norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Kā liecina LTAB dati, pērnā gada sezonas vidū kopsummā OCTA apdrošināšana bija 43% jeb 18 165 no visiem 42 183 reģistrētajiem motocikliem, tajā skaitā tricikliem, kvadricikliem un mopēdiem.

Saskaņā ar OCTA likumu OCTA apdrošināšana nepieciešama ne tikai motocikliem, bet kopš 2011.gada rudens arī mopēdiem, kuriem motora tilpums nepārsniedz 50 kubikcentimetrus. Līdz ar to arī gadījumos, kad satiksmes negadījumu izraisa šāda mopēda vai motorollera vadītājs, ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem ir tiesības saņemt apdrošināšanas atlīdzību no zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa OCTA apdrošinātāja.

Tomēr, kā norāda Stengrevics, ņemot vērā to, ka OCTA nepieciešamība mopēdiem tika ieviesta salīdzinoši nesen, bet tiem nav jāveic transportlīdzekļu tehniskā apskate, tad ne visi šādu spēkratu īpašnieki ir informēti par OCTA nepieciešamību.

«Patlaban īpaši liela aktivitāte attiecībā uz OCTA iegādi no motociklu un mopēdu īpašnieku puses nav vērojama, ko var skaidrot ne tikai ar ieilgušo ziemu, bet arī faktu, ka ne visi mopēdu īpašnieki ir informēti par izmaiņām OCTA likumā. Tomēr, tuvojoties motosezonai, aicinām neatstāt OCTA iegādi uz pēdējo brīdi, jo pretējā gadījumā pēc ceļu satiksmes negadījuma cietušajiem nodarītos zaudējumus būs jāatlīdzina no saviem līdzekļiem,» norāda Stengrevics.

Viņš piebilst, ka sods par braukšanu bez OCTA motociklu īpašniekiem ir 60-80 lati, bet mopēdu īpašniekiem - 20 lati. Svarīgi gan apzināties, ka soda nauda būtībā ir zemākais iespējamais risks, jo izraisītā ceļu satiksmes negadījumā motocikla vai mopēda īpašnieks sevi pakļauj papildu finansiālām saistībām, jo no Garantijas fonda izmaksātās atlīdzības cietušajiem ar regresa prasību vainīgajam būs jāatmaksā pilnībā, informē Stengrevics.

Pagājušajā gadā gandrīz 28% no visiem gada laikā noslēgtajiem OCTA līgumiem motocikliem un mopēdiem tika noslēgti tieši aprīlī, kad mēneša laikā tika iegādātas gandrīz 7000 polises. Prognozējami, ka salīdzinājumā ar pagājušo gada aprīli, kad sākās motosezona, šogad iegādāto OCTA polišu pieaugums būs ap 10% , svārstoties robežās ap 7500.

Pērn apdrošinātājiem kopumā tika pieteikti 256 apdrošināšanas gadījumi par ceļu satiksmes negadījumiem, kurus izraisījuši motociklu un mopēdu vadītāji, kā rezultātā cietušajiem tika izmaksāti gandrīz 144 000 latu. Savukārt vidējā apdrošināšanas atlīdzība par motocikla vai mopēda izraisītu ceļu satiksmes negadījumu veido 560 latus.

Komentāri (5)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu