Viņš varēja kļūt par čempionu... (12)

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: R. Oliņš/Apollo

Pēc šīs sezonas no F1 atvadīsies viens no pēdējo gadu interesantākajiem un līdzjutēju mīlētākajiem pilotiem austrālietis Marks Vēbers, kurš Pirmajā formulā būs aizvadījis 215 sacīkstes un izcīnījis vismaz deviņas uzvaras.

Ņemot vērā, ka tikai par uzvaru vairāk ir tādiem pilotiem kā 1976. gada pasaules čempionam Džeimsam Hantam un austrietim Gerhardam Bergeram, Vēbera karjeras laikā iespētais ir vērā ņemams sasniegums, taču gan viņš pats, gan viņa fani noteikti cerēja uz kaut ko vairāk.

Austrāliešu pilota karjeru var iedalīt divos posms, no kuriem pirmais ilgst līdz 2008. gadam, kad «Minardi», «Jaguar», «Williams» un «Red Bull» komandās viņš divreiz kāpa uz goda pjedestāla un četras reizes Lielās balvas izcīņu sāka no pirmās starta rindas. Sākot no 2009. gada Vēbers jau reāli cīnījās par čempiona titulu un varēja kļūt par kopvērtējuma uzvarētāju, taču viņa karjeras otro posmu būtiski ietekmēja apstāklis, ka viņš brauca vienā komandā ar trīskārtējo pasaules čempionu Sebastjanu Fetelu.

Vistuvāk čempiona titulam austrālietis bija 2010. gada sezonā, kad viņam visvairāk «iegrieza» nevis neveiksme pēdējā posmā Abū Dabī, bet gan sezonas 17. posms Korejā, pirms kura Vēberam kopvērtējumā bija 14 punktu pārsvars pār Fetelu un Fernando Alonso. Kvalifikācijas sacensībās Vēbers bija otrais aiz Fetela un sacīkstes sākumā saglabāja otro vietu, taču 19. aplī izslīdēja no trases, sadūrās ar Niko Rosbergu un izstājās. Ņemot vērā, ka Korejā izstājās arī Fetels, Vēberam bija lieliska iespēja izcīnīt uzvaru un vēl vairāk nostiprināties kopvērtējuma līderpozīcijā. Tā vietā Korejā triumfēja Alonso, divus posmus līdz sezonas beigām kļūstot par kopvērtējuma līderi. Pirmspēdējā posmā Brazīlijā Vēbers bija otrais aiz Fetela, bet neizteiksmīgais sniegums pēdējā posmā Abū Dabī (septītā vieta) pārvilka svītru cerībām uz čempiona titulu.

Kā izrādījās nākamajās divās sezonās, austrālietis bija palaidis garām vienīgo reālo iespēju kļūt par F1 čempionu. 2011. gadā Fetels neatstāja cerības nevienam no konkurentiem, bet 2012. gadā Vēbers, neskatoties uz divām uzvarām Monako un Silverstonā, čempionātā finišēja tikai sestajā vietā.

Vēbers paliks atmiņā arī ar pietiekami daudz incidentiem ar komandas biedru Fetelu. 2010. gadā cīnoties par līderpozīciju Turcijas «Grand Prix», abu formulas sadūrās, Fetels izstājās, bet Vēbers finišēja tikai trešais. Vēlāk Silverstonā Fetelam tika atdots Vēbera formulas priekšējais antispārns, bet pēc austrālieša uzvaras, visa pasaule dzirdēja Marka retorisko jautājumu savam sacīkšu inženierim: «Nav slikti priekš otrā pilota?»

2012. gada izšķirošajā posmā Brazīlijā Vēbers, iespējams, netieši veicināja vēlāko Fetela sadursmi ar Bruno Sennu, un tikai pateicoties izturīgajai «Red Bull» formulai vācietis varēja turpināt sacīkstes un vēlāk izcīnīt savu trešo čempiona titulu. Un visbeidzot - slavenā Malaizijas Lielās balvas sacīkste, kurā Fetels, neklausot komandas pavēles, apdzina Vēberu, neļaujot austrālietim tikt pie desmitās uzvaras karjerā.

Atsevišķās trasēs un īstajā dienā austrālietis bijis konkurentiem neaizsniedzams – Monako un Silverstonā Marks izcīnījis pa divām uzvarām. Tomēr līdz čempiona titulam Vēbers neaizsniedzās, neskatoties uz to, ka tas bija tik tuvu. Līdzīgi kā brazīlietim Felipem Masam 2008. gadā.

Tāpat būs žēl vairs neredzēt pilotu, kurš nekautrējās atklāti un asi izteikties par savu komandas biedru, komandu un Pirmo formulu kopumā. Kā norādījis 1997. gada pasaules čempions Žaks Vilnēvs, šādu cilvēku F1 paliek arvien mazāk un mazāk...

Atliek novēlēt Vēberam uzvaras atlikšajās F1 sacīkstēs un veiksmi «Porsche» komandā WEC (World Endurance Championships) un Lemānas 24 stundu sacensībās, bet mums jācer uz nākamo Vēberu. Kādu, kurš ir ātrs un nepiekāpjas nevienam no titulētajiem favorītiem pat tad, ja tie brauc tavā komandā, un kuram ir ar asa mēle.

Varbūt, ka tāds jau klauvē pie F1 uzvarētāju kluba durvīm. Kāds, kurš Monako šaurajās ielās apdzina divus pasaules čempionus un trešo aizsūtīja uz boksiem. Kāds, kurš 45 sacīkstēs jau trīsreiz kāpis uz goda pjedestāla...

Komentāri (12)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu