LTAB: Motociklisti arvien biežāk iekļūst ceļu satiksmes negadījumos (11)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem ievērojami palielinājies ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) cietušo motociklistu skaits. Kopš 27.aprīļa, kad oficiāli tika atklāta motosezona, avārijās cietuši jau vairāk kā 100 motociklisti.

Kopš aprīļa beigām, kad tika uzsākta motociklistu sezona, kopsummā tika izraisītas nedaudz vairāk kā 60 avārijas, kur kā CSNg vainīgā persona tika atzīts motocikla vadītājs. Tomēr kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics arvien biežāk motociklu vadītāji paši cieš CSNg, kura rezultātā motociklistam tiek nodarīti gan materiāli zaudējumi, gan kaitējums tā veselībai. Cietušo motociklistu skaits ir ievērojami lielāks gan salīdzinājumā ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu, gan 2011.gadu. Salīdzinājumā ar 2012.gadu, cietušo motociklistu skaits laika posmā no aprīļa beigām līdz jūlija sākumam palielinājies par 23%.

«Autovadītāji mēdz būt neuzmanīgi uz ceļiem, jo nevēlas mainīt savus paradumus un līdztekus autovadīšanai mēdz darīt arī citas lietas. Bieži novērots, ka autovadītāji vadot spēkratu runā pa telefonu, kas mazina uzmanību tam, kas notiek uz ceļa, kā arī bīstamības situācijās samazina to reakcijas ātrumu. Arīdzan ir novērots, ka autovadītāji nerāda pagrieziena rādītāju, nedomājot par to, ka nebrīdinot iepriekš par savu nodomu un pēkšņi mainot kustības virzienu, citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radītas avārijas situācijas. Nereti šādās situācijās, īpaši pie straujas bremzēšanas, motociklists krītot, gūst mugurkaula traumas un smagākos gadījumos iet bojā. Savukārt motociklisti paši sev rada bīstamas situācijas, braucot starp automašīnām un veidojot papildus joslu», komentē Juris Stengrevics.

Par CSNg, kuros cietuši motociklisti, pērn pieņemti 192 lēmumi par kopējo summu gandrīz 175 000 LVL apmērā, kas ir par 6600 LVL vairāk kā kopējā maksājuma summa 2011.gadā. Savukārt vidējās atlīdzības izmaksas, kuras tika veiktas sakarā ar CSNg rezultātā radušos motociklu bojājumu atlīdzību, paliek aizvien lielākas. Ja 2011.gadā vidējās atlīdzības izmaksa par motociklam (t.sk. par personai un citai mantai) nodarītajiem zaudējumiem sastādīja 890 LVL, tad 2012. gadā jau 911 LVL. Tādējādi vidējā atlīdzības summa par motociklam nodarītiem zaudējumiem ir gandrīz par 200 LVL augstāka nekā vidējā atlīdzības summa par visiem transportlīdzekļu veidiem kopumā.

Uz 2013.gada 15.jūliju apdrošināto motociklu skaits sasniedz gandrīz 13,7 tūkstošus.

Komentāri (11)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu