Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis
Iesūti ziņu!

Lietuvas portāls: NATO sauszemes kravas no Rīgas pārņem Klaipēda (43)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ieva Lūka/LETA

Visas NATO sauszemes kravas, kas uz Afganistānu līdz šim vestas caur Rīgu, turpmāk ceļos caur Klaipēdu, pirmdien vēsta Lietuvas radio un televīzijas ziņu portāls «Lrt.lt».

Aizsardzības ministra Arta Pabrika preses sekretāre Inga Saleniece aģentūrai LETA teica, ka Latvijas Aizsardzības ministrija no ASV puses līdz šim nav saņēmusi nekādu informāciju, kas liecinātu par izmaiņām kravu plūsmā, līdz ar to sīkākus komentārus šobrīd ministrija nevarot sniegt.

Viena no Lietuvas lielākajām loģistikas pakalpojumu kompānijām - «VPA Logistics» - Vašingtonā parakstījusi sadarbības līgumu ar NATO pilnvaroto pārstāvi «GaTe Logistics» par pārtikas un citu kravu pārvadāšanu uz Afganistānu un no turienes caur Klaipēdu.

Jau septembra sākumā Klaipēdas konteineru termināli sasniegs pirmie simts refrižeratoru konteineri ar saldētu pārtiku un citām precēm. Kopumā plānots pārtransportēt aptuveni 200 konteinerus nedēļā, kas veidos aptuveni 6% no Klaipēdas ostas kopējās pašreizējās konteineru plūsmas. Daļa kravu tiks transportētas caur Šauļu lidostu.

Kā izteicies Lietuvas aizsardzības ministrs Jozs Oleks, jaunais līgums apliecina, ka gan Lietuvas valsts struktūru, gan darba devēju un diplomātu centieni bijuši auglīgi.

«Arī es pats esmu vairākas reizes lidojis uz Afganistānu un runājis ar amatpersonām par šīm kravām. Nākotnē mēs šo ekonomisko un diplomātisko misiju turpināsim,» viņš paziņojis. «Vienmēr ir cerība, ka iegūsim vēl vairāk [kravu]. Pirmā pieredze būs atkarīga arī no mums - ja veiksies, ja iepatiksies tiem, [kuri šīs kravas] sūta, (..) apjoms var vēl pieaugt.»

«VPA Logistics» ģenerāldirektors Darjus Beinorts Lietuvas biznesa ziņu portālam «Vz.lt» pastāstījis, ka šis līgums vainagojis «rūpīgu, sistemātisku darbu divu gadu garumā». «Mēs piedāvājām patiesi sarežģītu loģistikas risinājumu attiecībā uz dažādu veidu NATO kravām. Mūs kopā ar projekta partneriem - Klaipēdas konteineru termināli un Šauļu lidostu - gaida interesants un sarežģīts darbs,» viņš norādījis.

Komentāri (43)
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu