Spēlētāju maiņa «Ferrari»

FOTO: R. Oliņš/Apollo

Situācija F1 nākamajā sezonā beidzot lika «Ferrari» bosiem šķirties no komandai uzticamā Felipes Masas. 2014. gadā «Ferrari» pirmo reizi sešu gadu laikā var reāli pacīnīties par sev tik svarīgo Konstruktoru kausu, jo «Red Bull» diez vai no Daniela Rikjardo sagaidīs tikpat daudz punktu, cik izcīnīja Marks Vēbers. Arī «McLaren» nākamsezon nebūs bīstamākie sāncenši. Atliek vienīgi «Mercedes» ar Lūisu Hemiltonu un Niko Rosbergu sastāvā. Taču viens nopietns pretinieks tomēr ir ievērojami mazāk nekā trīs vai pat četri spēcīgi konkurenti.

Iespējams, tieši vēlme tikt pie Konstruktoru kausa lika «Ferrari» atkal meklēt laimi kopā ar Kimi Raikonenu. Vienlaikus «Ferrari» bosa Stefano Domenikalli un Fernando Alonso pateicības vārdi Felipem škita patiesi un nākam no sirds. Turklāt jāatceras, ka Masam ne tikai pavisam nedaudz pietrūka līdz 2008. gadā titulam, bet jau 2007. gadā brazīlietis aizvadīja labu sezonu.

Vēl piecus posmus pirms sezonas beigām pēc uzvaras Turcijas GP Masam bija par punktu vairāk nekā Raikonenam, bet «McLaren» duets - Hemiltons un Alonso - bija priekšā Felipem atgūstamus 15 un 10 punktus. Tam sekoja salūzusi balstiekārta Itālijā un tikai sestā vieta Japānā, kas pielika punktu Masas cerībām uz titulu.

2009. gada Ungārijas kvalifikācijā laikam jau tomēr notika pagrieziena punkts Felipes karjerā. No Rubensa Barikello nolūzusī 800 gramus smagā atspere trāpīja pa Masas ķiveri. Brazīlieša ātrums tobrīd bija vairāk nekā 250 km/h. Operācijas bija veiksmīgas un Felipe atgriezās «Ferrari», tomēr komanda noteikti cerēja uz kaut ko vairāk nekā astoņi goda pjedestāli 70 sacīkšu laikā. Uz kaut ko tādu, ko «ferrariprāt», sagādās Ledusvīrs no Somijas.

Lai arī cik maz labai daļai no F1 faniem patiktu Raikonens, dažus faktus nav iespējams apgāzt – neskatoties uz to, ka leģendārajā komandā ir braukuši Žils Vilnēvs, Didjē Pironi, Alēns Prosts, Naidžels Mansels, 33 (!!!) gadu laikā par čempioniem, braucot pie «Ferrari» stūres, ir kļuvuši tikai divi – Mihaels Šūmahers un Raikonens. Turklāt Domenikalli uzskata, ka šobrīd Kimi ir labāks pilots nekā 2007. gadā.

Vienlaikus Raikonena pazinēji (pārsvarā tie, kam soms ne īpaši patīk) atgādina viņa mīnusus: vieglprātīgais dzīvesveids, nepatika pret testiem un, jo īpaši, pret stundām pie simulatora stūres, nevēlēšanās veltīt laiku tehniskajām lietām vairāk nekā minimāli nepieciešams. Un tomēr jau otro reizi «Ferrari» izdara nopietnu likmi tieši uz Ledusvīru.

Pirmajā gadījumā tas bija īpaši svarīgi – Raikonenam bija jāaizstāj septiņkārtējais pasaules čempions Šūmahers. Tagad Kimi kļūst par, iespējams, visu laiku spēcīgāko Alonso komandas biedru (2004. gadā «Renault» komandā kopā ar Fernando brauca 1997. gada pasaules čempions Žaks Vilnēvs, bet tās bija tikai trīs sacīkstes sezonas beigās). Un spānietis, līdzīgi kā Šūmahers, labprātāk sev blakus redz ātru un labu pilotu, kurš pirmā numura pozīcijas komandā tomēr neapdraud. Jau pietiekami daudz pieminētajā 2007. gadā, Alonso un debitanta Hemiltona atrašanās «McLaren» komandā beidzās ar kašķiem, sodiem un sadursmēm trasē, kā rezultātā Alonso sezonas beigās atgriezās «Renault». Arī šoreiz netiek izslēgts variants, ka pēc 2014. gada spānietis var atstāt tagadējo komandu.

Tomēr šoreiz situācija ir krietni atšķirīga. Vienā komandā nebrauks tikko divus titulus izcīnījis pasaules čempions (Alonso) un karstasinīgs debitants (Hemiltons). Iespējams, pirms vairāk nekā septiņiem gadiem Fernando tika apsolīts pirmā numura statuss, bet Hemiltona sniegums (deviņi goda pjedestāli pirmajās deviņās sacīkstēs, starp tām divas uzvaras Monreālā un Indianapolisā) neļāva «McLaren» šo solījumu reāli īstenot dzīvē.

Šobrīd Alonso un Raikonens apzinās, ka ir vieni no ātrākajiem savas paaudzes braucējiem. Viņi apzinās, ka, lai kā arī abi gribētu izcīnīt attiecīgi trešo un otro titulu, «Ferrari» vārdos un, acīmredzot, arī darbos Konstruktoru kauss ir svarīgāks par individuālo titulu. Tāpat viņi apzinās, ka, paturot prātā komandas prioritātes, «Ferrari» abiem čempioniem nodrošinās vienādas iespējas cīnīties par titulu.

Ja nu tomēr dzirksteles šķīdīs un Alonso gribēs doties prom, «Ferrari» būs nodrošinājušies ar Raikonena pakalpojumiem uz 2015. gada sezonu, bet vēl gadu vēlāk komanda varēs cerēt uz Fetelu vai Hemiltonu. Taču pagaidām mēs turpinām vērot atlikušos posmus šajā sezonā un ceram uz aizraujošām sacīkstēm «Ferrari» superdueta izpildījumā 2014. gadā.

Uz augšu