«Audi» <i>uzfrišina</i> apvidus auto segmentu ar pirmo RS modeli Q sērijā

FOTO: Publicitātes foto

«Audi RS Q3» ir pirmais RS modelis veiksmīgajā «Audi» apvidus auto Q sērijā - tajā apvienots ikdienas praktiskums un dinamiska veiktspēja. Lai paātrinātos no 0 līdz 100 km/h, tam nepieciešamas vien 5,2 sekundes, un tā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Ar jauno modeli «Audi» ir nolēmis padarīt kompakto SUV automobiļu segmentu nedaudz sportiskāku, tādējādi radot jaunu veiktspējas klasi.

Zem RS Q3 dzinēja pārsega atrodas augstas veiktspējas 2,5 litru TFSI dzinējs, kas ir ieguvis vairākus prestižus apbalvojumus. Kopš 2010. gada starptautiskā autobūves nozares speciālistu žūrija šo piecu cilindru dzinēju jau četrus gadus pēc kārtas atzinusi par «Starptautisko gada dzinēju» savā klasē. Tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinējs ar turbokompresoru un 2480 cm3 darba tilpumu attīsta 310 zirgspēku jaudu, savukārt maksimālais 420 ņūtonmetru griezes moments tiek sasniegts, kad dzinējs darbojas no 1500 līdz 5200 apgriezieniem minūtē.

Kombinēto degvielas patēriņu 8,8 litrus uz 100 kilometriem palīdz sasniegt tādas degvielas ekonomijas tehnoloģijas kā «start-stop» sistēma un regulējams eļļas sūknis. Standarta aprīkojumā iekļautā «Audi drive select» sistēma ar trīs darbības režīmiem ļauj autovadītājam izvēlēties sev piemērotākās akcelerācijas un stūres iekārtas īpašības, tāpat ir iespējams pielāgot dzinēja skaņu.

Kompaktā septiņpakāpju «S tronic» ātrumkārba nodrošina dzinēja jaudas pārvadu. Autovadītājs var izvēlēties D vai S režīmu automātiskai dubultā sajūga ātrumkārbas pārnesumu pārslēgšanai vai pārslēgt pārnesumus manuāli, izmantojot pārslēgšanas lāpstiņas uz stūres vai RS modeļiem raksturīgo pārslēgšanas sviru.

«Quattro» pastāvīgās visu riteņu piedziņas sistēmas pamatsastāvdaļa ir hidrauliski darbināms un elektroniski kontrolēts daudzplākšņu sajūgs. Braukšanas laikā tas nogādā lielāko daļu griezes momenta uz priekšējiem riteņiem un, ja nepieciešams, tas zibenīgi novada visus spēkus vai daļu no tiem uz aizmugurējiem riteņiem.

«Audi RS Q3» pārsteidz ar dinamisku un stabilu vadāmību, bet tādā veidā nemazinot braukšanas komfortu. Elektromehāniskā stūres iekārta sniedz autovadītājam stingru, precīzu vadīšanas izjūtu. Arī stāvbremze tiek aktivizēta elektromehāniski . Aizmugurējiem riteņiem ir neatkarīgā četru sviru piekare, kā arī RS sporta piekare pazemina automobiļa virsbūvi par 25 milimetriem.

Priekšējiem bremžu diskiem ir viļņota ārējā mala, kas samazina to svaru. Disku diametrs ir 365 milimetri, un tos bremzē astoņu virzuļu bremžu mehānismi melnā krāsā ar RS logotipu. Elektroniskā stabilizācijas programma ir pieejama arī sporta režīmā, kā arī to iespējams pilnībā izslēgt. Audi RS Q3 modeļa standarta aprīkojumā ietilpst 18 collu riteņi, papildaprīkojumā pieejami arī 19 un 20 collu riteņi.

Automobiļa vizuālie akcenti apliecina RS Q3 īpašo statusu. Ievērojamākie no tiem ir RS bampers, «quattro» logotips priekšējā gaisa ieplūdes atverē, alumīnija jumta sliedes, jumta spoilers un lieli ovālas formas izpūtēja uzgaļi. Dizaina komplekti sniedz iespēju klientiem vēl vairāk pielāgot RS Q3 savām vēlmēm.

Tā dinamiskais stils dominē arī automobiļa interjerā. Sporta sēdekļiem, ar tajos iestrādātajiem RS Q3 logotipiem, ir melna «Alcantaras» un ādas apdare. Mērinstrumentu panelim ir pelēks fons, balti cipari un sarkani rādītāji, savukārt daudzfunkcionālajai stūrei ir plakana apakšdaļa. Autovadītāja informācijas sistēmas īpašās RS izvēlnes krāsainajā displejā redzama informācija par turbopūtes spiedienu, eļļas temperatūru , kā arī apļu laiku uzskaite.

Pedāļiem un kājas balstam ir alumīnija apdare, bet paneļa apdarē izmantoti ar melnu klavierlaku apstrādāti dekori. Standarta aprīkojumā iekļauta melna griestu apdare.

Latvijā RS Q3 bāzes cena būs 54 000 eiro, un tā piegāde tiks uzsākta 2013. gada novembrī.

Uz augšu