/nginx/o/2018/07/20/10974108t1h240b.jpg)
Lai kompensētu radušos zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, valdība otrdien nolēma papildus piešķirt no valsts budžeta 3,37 miljonus latu, bet pārvadātājiem pienākošos peļņu par 2013.gadā sniegtajiem pakalpojumiem izmaksāt no nākamā gada budžeta, portāls «Apollo» uzzināja Satiksmes ministrijā (SM).
Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju informācija par pakalpojumu sniegšanā radītajiem zaudējumiem 2013.gada deviņos mēnešos liecina, ka kopējie zaudējumi šogad veidos ne mazāk kā 59,1 miljonu latu.
No valsts budžeta līdzekļiem 2013.gadam sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem jau piešķirti 55,6 miljoni latu, kas ietver dotāciju zaudējumu segšanai 50,2 miljonu latu apmērā (tai skaitā septiņi miljonus latu AS «Pasažieru vilciens» par publiskās dzelzceļa infrastruktūras maksājumu par 2012.gadu); dotāciju ar braukšanas maksas atvieglojumiem saistītiem izdevumiem 11,7 miljonu latu apmērā, kā arī papildus piešķirtos līdzekļus 760 000 latu apmērā Vidzemes un Zemgales plānošanas reģioniem, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta nepārtrauktību reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos šī gada pēdējos mēnešos.
Pārvadātāju nepieciešamību pēc papildus finansējuma radījis kopējais pasažieru skaita kritums, tajā pašā laikā pieaudzis pārvadāto pasažieru ar braukšanas maksas atlaidēm skaits. Vienlaikus palielinājušās izmaksas, kas nav atkarīgas no pārvadātājiem, piemēram, maksa par autoostu sniegtajiem pakalpojumiem, par 4% pieaugušas izmaksas pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu, kur sadārdzinājumu veido maksājumi par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, kā arī vilcienu remonta izdevumi.
Lai mazinātu zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā, ir veikta virkne dažādu pasākumu, tostarp izstrādāta metodika maksimāli kompensējamiem izdevumiem, optimizēti pārvadātāju izdevumi, rasts risinājums, lai no 2014.gada 1.janvāra tiktu īstenota vienotās sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas reforma.
SM gan uzsver, ka joprojām ir risināmi jautājumi saistībā ar neregulāro pasažieru pārvadātāju darbības ierobežošanu, autoostu sistēmas reorganizāciju, kā arī personu ar invaliditāti un citu pasažieru kategoriju identifikācijas un uzskaites sistēmas sakārtošanu.