F1. Brīnišķīgā jaunā pasaule (7)

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: R. Oliņš/Apollo

Jaunajā Pirmās Formulas pasaulē aiz muguras nu ir arī pirmie divi jaunās sezonas posmi – Austrālijas un Malaizijas GP. Un teju pirms pieciem gadiem iecerētā dzinēju revolūcija apstiprināja tos pašus piecus gadus gaidīto – galvenie favorīti ir «Mercedes» piloti.

Šie pieci gadi pagāja pietiekami vētraini. Jau sākot ar to, ka vēl 2011. gada jūnijā Starptautiskās Autosporta Federācijas (FIA) Pasaules padome apstiprināja F1 komandu priekšlikumu jaunos dzinējus ieviest gadu vēlāk, sākot ar 2014. gada sezonu. Pirmās Formulas visu komerciālo un daudzu pārējo pavedienu turētājs Bērnijs Eklstons arī pēc Pasaules padomes balsojuma turpināja kritizēt jaunos dzinējus un, vismaz, vārdos darīja visu, lai F1 trasēs turpinātu rūkt bērnijaprāt neaizstājamie V8.

Tomēr pat tas, ka četrkārtējais pasaules čempions Sebastians Fetels jaunos 1,6 litru turboagregātus nosauca par s..iem, neliks upēm tecēt pretējā virzienā un pie jaunās skaņas nāksies pierast gan Bērnijam un Sebijam, gan vēl dažiem desmitiem miljoniem V8 rūkoņas apoloģētu.

Bet pēc liriskās atkāpes varam atgriezties pie pirmo divu posmu rezultātiem. Kā jau minēju, to, ka «Mercedes» pilotiem, šajā gadījumā Niko Rosbergam un Lūisam Hemiltonam, būtu jābūt priekšā saviem konkurentiem, eksperti minēja jau brīdī, kad tika apstiprināti jaunie noteikumi. Un par lielu prieku un apmierinājumu «Mercedes» lielajai priekšnieku saimei ar Toto Volfu, Nikiju Laudu un Padiju Lavu priekšgalā, Rosbergs un Hemiltons pirmajos posmos izcīnīja pārliecinošas uzvaras. Lavs, kā jau pieklājīgi audzināts brits, un galu galā arī Kembridžas universitātes absolvents, neaizmirsa atzīmēt komandas bijušā vadītāja Rosa Brauna nopelnus šajos panākumos.

Šķiet, ka īpaši var atzīmēt Hemiltona uzvaru Malaizijā. Britu presei ar Lūisa 17 sekunžu pārsvaru pār komandas biedru un 24 sekunžu pārsvaru pār Fetelu pietika, lai 2008. gada pasaules čempiona sniegumu nosauktu par dominējošu. Hemiltons esot ja ne nokautējis, tad vismaz sagādājis nokdaunu ne tik daudz Fetelam, Alonso, Raikonenam & Co, bet pats galvenais, savam vācu komandas biedram. Par boksa terminoloģiju vēl konsultēšos ar Elvi Mihaiļenko, bet, lai pārliecinātos, cik tieši Lūiss var braukt ātrāk par Niko, mēs varēsim pārliecināties jau šonedēļ Sahiras trasē Bahreinā.

Par «Mercedes» tā kā būtu skaidrs. Bet pārējā lietu kārtība Brīnišķīgajā jaunajā pasaulē gan nav tāda, kāda tā tika prognozēta pirms sezonas. Jo īpaši, testu laikā un pēc tiem. Izrādās, «Mercedes» dzinējs pats par sevi nav caurlaide ne uz goda pjedestālu, ne vietām pirmajā sešiniekā. Pēc Daniela Rikjardo diskvalifikācijas Austrālijā, 2. un 3. vieta tika ar «Mercedes» aprīkoto «McLaren» formulu pilotiem Kevinam Magnusenam un Džensonam Batonam. Toties Malaizijā abi finišēja attiecīgi 9. un 6. vietā.

Abas sacīkstes spīdošs bija «Force India»/«Mercedes» braucējs Niko Hulkenbergs – 6. un 5. vieta. Bet vēl pirms nepilna gada Niko prata aizbraukt līdz ceturtajai, piektajai un divām sestajām vietām ar krietni atšķirīgo «Sauber», kuru uz priekšu dzina tikpat krietni atšķirīgais «Ferrari» motors. «Williams» šogad veicas ievērojami labāk nekā pērn, bet testu rezultāti ļāva cerēt, ka Felipe Masa un Valteri Botass būs tūlīt aiz Hemiltona un Rosberga, kur brazīlietis un soms pagaidām tomēr nav.

Tomēr pats galvenais - testi liecināja, ka «Red Bull» cerības uz labiem rezultātiem, nemaz nerunājot par kādu no abiem čempionu tituliem, var apglabāt kārtīgas sešas pēdas zem zemes. Bet kopš Bahreinas testiem pagāja tikai attiecīgi desmit un 24 dienas, kuru laikā līdz pjedestālam tika gan Rikjardo, gan Fetels (pirmais, iespējams, ne 100% tiesnešiem pieņemamā veidā). Un, pat jau pieminētā britu prese pie Hemiltona otrā titula zeltītajam cerībām sāk manīt «sarkanu buļļu» ēnas.

Bet, lai nu dzīvo «Mercedes», «buļļi» un pat šoreiz krietni mazāk pieminētā «Ferrari». Es tiešām nekādā gadījumā negribu teikt, ka Brīnišķīgā jaunā pasaule nav brīnišķīga. Vai nav jauna. Tomēr gan Austrālijā, gan Malaizijā, «Mercedes» par uzvaru cīnījās ar «Red Bull» (labi, īsti necīnījās, tomēr nākamās aiz Sudraba bultām bija Adriana Ņūija konstruētās formulas).

Pēc diviem pirmajiem posmiem Konstruktoru kausa vērtējumā pēdējās divas vietas ieņem «Caterham» un «Marussia». Tūlīt aiz līderiem ir «Ferrari». Tālāk «Force India», «Toro Rosso», «Sauber». Un vienīgi «Lotus» un «Williams» ir samainījušies vietām. Tā pati vecā labā Pirmā Formula. Gan ar mazliet maigāku skaņu.

Uz redzēšanos Bahreinā!

Bahreinas «Grand Prix» kanālā «Viasat Sport Baltic»

  • Piektdien, 4. aprīlī, plkst. 13.55 F1 Bahreinas GP 1. treniņbraucieni
  • Piektdien, 4. aprīlī, plkst. 17.55 F1 Bahreinas GP 2. treniņbraucieni
  • Sestdien, 5. aprīlī, plkst. 14.55 F1 Bahreinas GP 3. treniņbraucieni
  • Sestdien, 5. aprīlī, plkst. 17.55 F1 Bahreinas GP kvalifikācija
  • Svētdien, 6. aprīlī, plkst. 17.50 F1 Bahreinas GP
Komentāri (7)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu