«Audi» šogad pārdevis vairāk nekā 400 000 auto

FOTO: Roozbeh Rokni, CC BY-NC-ND 2.0

Auto ražotājs «Audi» šogad pārdevis 412 850 automašīnas, kas ir par 11,7% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja «Volkswagen» un «Audi» importētāja Baltijas valstīs «Moller Baltic Import» pārstāve Anda Budļevska.

Šī bija pirmā reize, kad uzņēmums pirmajos trijos gada mēnešos pārsniedza 400 000 automobiļu atzīmi.

Savukārt martā «Audi» klientiem piegādāja vairāk automobiļu vienā mēnesī nekā līdz šim - visā pasaulē tika veiktas aptuveni 170 450 piegādes, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir par 15,4% vairāk.

«Pateicoties tādiem jauniem modeļiem kā «A3 Sedan», mūsu uzņēmuma internacionalizācija uzņem apgriezienus. Šā gada pirmajā ceturksnī piedzīvojām ievērojamu izaugsmi visos pasaules reģionos, turklāt tā bija spēcīgāka nekā Eiropas tirgū kopumā,» atzina koncerna «Audi AG» Pārdošanas nodaļas vadītāju valdes loceklis Luka de Meo.

Eiropā «Audi» pabeidza martu ar 7,2% visu modeļu pārdošanas apjoma pieaugumu - pārdodot aptuveni 88 750 automobiļus. Auto ražotājam spēcīgu izaugsmi martā nodrošināja Vācijas tirgus (pieaugums par 10,2%), kā arī Lielbritānijas (12,7%) un Francijas (5,1%). Kopumā gada pirmajā ceturksnī «Audi» pārdošanas rādītāji Eiropā sasniedza aptuveni 200 350 automobiļus, kas ir par 6,8% vairāk nekā pirms gada.

No Āzijas lielākajiem tirgiem dinamisku izaugsmi martā «Audi» piedzīvoja Dienvidkorejā, kur pārdošanas apjoms palielinājās par 82% - līdz 2457 automobiļiem. Tādējādi kopš gada sākuma pārdošanas rādītāji šeit ir uzlabojušies par 54,5% - līdz 6815 vienībām. Ķīnā pārdošanu martā veicināja spēcīgais pieprasījums pēc «Audi» liela izmēra automobiļiem - modeļu «A6», «A7», «Q7» un «A8» kopējais pārdošanas apjoma pieaugums bija 38,3%. Visu modeļu piegāžu skaits Ķīnā sasniedza 47 636, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir par 36,6% vairāk.

ASV «Audi» palielināja pārdošanas apjomu līdz 14 246 vienībām, kas salīdzinājumā ar 2013.gada martu ir par 7,5% vairāk. Šeit daudz vairāk klientu nekā pirms gada izvēlējās lielā izmēra «Q7» apvidus automobiļus (pieaugums par 45,8%). Tādējādi «Audi of America» pirmajā ceturksnī veica 35 228 piegādes, kas ir 3% pieaugums. Šomēnes, papildinot «Audi» ASV modeļu klāstu, tirdzniecībā tiek laists jauns automobilis - «A3 Sedan», kas jau tiek pārdots Brazīlijā, kur «Audi» martā sasniedza trīsciparu pārdošanas apjoma pieaugumu (137%).

Latvijā un Lietuvā gada pirmajos trijos mēnešos reģistrēts par 15% vairāk jauno «Audi» transportlīdzekļu nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Lielākais pieaugums jeb 26% ir konstatēts Latvijā, bet Lietuvā šis skaitlis ir palielinājies par 5%.

Visos trijos mēnešos Latvijā un Lietuvā jauno modeļu skaita pieaugums ir bijis stabils - aptuveni 80 automobiļi mēnesī, kas ir par 49% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā 2013.gadā. Latvijā un Lietuvā vispopulārākais ar 98 vienībām bija modelis «Q7».

Jau ziņots, ka 2013.gadā auto ražotājs «Audi AG» pārdevis aptuveni 1 575 500 automobiļu visā pasaulē, kas ir par 8,3% vairāk nekā 2012.gadā, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja «Volkswagen» un «Audi» importētāja Baltijas valstīs «Moller Baltic Import» pārstāve Anda Budļevska.

«Audi» izaugsmi 2013.gadā veicināja jaunās «A3» paaudzes panākumi. Kopējais modeļu sērijas noiets pieauga par 18,6% līdz 202 300 piegāžu. Jaunākais «A3» saimes modelis «Limousine» pirmajos noieta tirgos pārdošanā nonāca septembrī. Ķīnā un ASV jaunās paaudzes «A3» tirdzniecība tika sākta 2014.gada pavasarī.

Uz augšu