C 22.10.2020.

Motociklistu nāves risks ir 20 reižu augstāks nekā autobraucējiem

FOTO: Frank Kehren, CC BY-NC-ND 2.0

Motociklistu nāves risks ir 20 reižu augstāks nekā tas ir autobraucējiem un  Eiropas Savienībā ik gadu iet bojā vairāk nekā 6 500 motorizēto divriteņu lietotāji, tāpēc «Renault» braukšanas skolas instruktori sniedz padomu, kā samazināt negadījumu risku, kuros ir iesaistīti motociklisti.

Kā norāda «Renault» pārstāve Everita Lūse, neraugoties uz to, kurš ir negadījuma izraisītājs, motociklisti, salīdzinot ar autovadītājiem, pieļaujot kļūdu uz ceļa, vienmēr maksā daudz augstāku cenu.

«Motociklistu nepasargā auto salons vai dažādās drošības sistēmas, kas uzstādītas auto. To ir vērts atcerēties,» uzsver «Renault» braukšanas skolas direktors Zbigņevs Veseli. Motociklisti negadījumos pārsvarā cieš no galvas, kāju un muguras savainojumiem.

Izmēra, formas un lielā paātrinājuma dēļ motocikli bieži vien ir slikti saskatāmi autovadītāju spoguļos vai arī tiek pamanīti par vēlu.

«Pavasara un vasaras sezonā pirms manevra izdarīšanas iesakām ieskatīties spogulī vairākas reizes. Arī dzirde var noderēt. Bieži motociklus vispirms sadzird un tikai tad pamana,» brīdina Veseli.

Tuvo gaismu izmantošana uzlabo iespēju pamanīt šos transportlīdzekļus. Motocikliem visu gadu ir obligāti jābrauc ar ieslēgtām gaismām — gan dienā, gan naktī. Pētījumi pierāda, ka tas samazina sliktas redzamības izraisīto negadījumu īpatsvaru par 16%.

Motocikli bieži bremzē, izmantojot ātrumus, nevis bremzes, un tas nozīmē, ka, motociklam samazinot ātrumu, bremžu gaismas neiedegas. «Tāpēc ir svarīgi ieturēt drošu distanci, ja priekšā brauc motocikls», piebilst Veseli.