Atrod veidu, kā nopelnīt ar avarējušā «Costa Concordia» palīdzību (10)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/Scanpix

Tūristi, samaksājot desmit eiro, var doties tūrē apkārt avarējušā milža «Costa Concordia» vraku, vēstī ārvalstu mediji.

Jāatgādina, ka jūlijā kruīza kuģis no Džiljo salas krastiem pārvietots uz ostu Dženovā, kur tas piesaista lielu tūristu skaitu.

Tiek vēstīts, ka mini kruīzs ap «Costa Concordia» vraku izmaksā desmit eiro no personas un tā laikā iespējams no 200 metru attāluma apskatīt kuģi. Gids tikmēr atsauc atmiņā un pastāsta liktenīgās dienas notikumus.

Kā zināms, «Costa Concordia» jūlijā devās savā pēdējā jūras ceļojumā, kad velkoņi sāka reiz luksusa braucienus piedāvājušā kuģa nogādāšanu no avārijas vietas pie Džiljo salas krastiem, kur tas pavadījis divarpus gadus, uz Dženovas ostu Itālijas ziemeļrietumos, kur tas tiks sagriezts metāllūžņos

Rūsējošais kuģis, kas izmēra ziņā divas reizes pārsniedz bēdīgi slaveno «Titāniku», ir novietots uz milzīgām saspiesta gaisa kamerām, kas to notur virs ūdens un atvieglo velkoņu darbu.

290 metrus garais kuģis ar 4229 cilvēkiem no 70 valstīm 2012.gada 13.janvārī uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā pie Džiljo salas Toskānas reģionā, un katastrofā gāja bojā 32 cilvēki.

Kuģis sasvērās un sāka grimt, tādēļ daudzi pasažieri lēca ūdenī vai arī panikā slīdēja pa kuģa sāniem. Pēc tam, kad 20 mēnešus kuģis bija pavadījis ar vienu sānu ūdenī, tas pērn septembrī tika izcelts.

Kuģa kapteinis Frančesko Sketino, kas kuģi pameta, neparūpējoties par cilvēku glābšanu, pašlaik tiek tiesāts par avārijas izraisīšanu, slepkavību un kuģa pamešanu pirms evakuācijas beigām.

Vēl četri apkalpes locekļi un kuģa īpašnieces Eiropā lielākās kruīza operatorkompānijas «Costa Crociere» vadības pārstāvis jau ir noslēguši vienošanos ar prokuratūru.

Uz lielākā Itālijā jebkad uzbūvētā pasažieru kuģa - tā garums sasniedza trīs futbola laukumu izmēru - atradās četri peldbaseini, tenisa korti, 13 bāri, kinoteātris un kazino.

Lai gan daudzi Džiljo salas iedzīvotāji pēc katastrofas sūkstījās, ka neglītais kuģa vraks bojā nelielās salas tūrisma pievilcību, trešdien raidsabiedrībai CNN daudzi atzina, ka ir skumji noskatīties kuģa aizvilkšanā, jo no vienas puses ir atvieglojums, bet no otras puses - skumjas, jo glābšanas operācija 900 cilvēku apdzīvotajā salā ienesa lielu rosību un pārmaiņas.

Daudzām kafejnīcām un bāriem bija jāpielāgo savas ēdienkartes un darba laiks apmēram 600 glābšanas operācijas dalībnieku no 29 pasaules valstīm vajadzībām. Vietējie atzīst, ka šo divu ar pusi gadu laikā glābšanas operācijas pārstāvji ir kļuvuši ļoti tuvi, viņi ir iepazīstinājuši vietējos ar savas zemes kultūru un saviem dzīvesstāstiem, bet tagad, visticamāk, vairs nekad Džiljo neatgriezīsies.

Komentāri (10)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu