Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Pirmie iespaidi: jaunais Nissan X-Trail (11)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Automobiļu suga, ar kuriem jo īpaši lepojas Nissan, ir apvidnieki un krosoveri. Un ne bez pamata, jo kompānijas piedāvājumā ir vairāki tirgū ļoti populāri modeļi, kas lieliski izmanto vēsturisko mantojumu konkurencē ar līdzīgiem automobiļiem, ko kuplā pulkā piedāvā citi ražotāji.

2013.gada rudenī Frankfurtes auto šovā dienas gaismu ieraudzīja no jauna izstrādātais X-Trail - apvidnieks, kas modeļu klāstā braši ieņem vietu starp vieglo Qashqai un daudz nopietnāko Pathfinder. Pirmais vizuālais iespaids, ko nu jau pirms pusotra gada atstāja jaunais X-Trail, bija: «Jā, izskatās varen labi, ir ļoti lielas līdzības ar Qashqai, tomēr tas nemazina krosovera pievilcību.» Šajā ziņā nekas nav mainījies, jo X-Trail patiesi pēc skata ir padevies ļoti labs. Bet vai tāds tas ir arī lietošanā? To lūkoju noskaidrot kādā nedēļas nogalē pagājušā gada nobeigumā.

Kantainā X-Trail vietā - tipisks krosovers

Jaunais X-Trail ir konstruēts uz jaunas Renault-Nissan alianses moduļu platformas, un tā izstrādātāju pamata uzdevums bijis radīt tikpat stingru auto kā līdz šim, bet ar modernāku, krosoveriskāku un, ja tā var teikt, interesantāku izskatu. Ja par atskaites punktiem ņem dizainu un gabarītus, tad X-Trail jaunā paaudze ir pārāka par priekšgājēju. Cita lieta - vai izdosies pieņemt X-Trail, kas neizskatās pēc X-Trail, kaut arī ir garāks, platāks, piedāvā vairāk vietas salonā un ir saglabājis 21 centimetru augsto klīrensu. Vizuāli man simpātiski liekas gan jaunais modelis, gan tā priekšgājējs. Vecais auto tāpēc, ka tas bija skaists savā vienkāršībā un ar ārējo dizainu vēstīja, ka varētu izbraukt tur, kur daudzi citi auto padotos. Bet jaunais tāpēc, ka izskatās moderni, pat mazliet agresīvi un labi iekļaujas Nissan modeļu klāstā.

Dzinēju klāstā tikai 1,6 litru motori

Taisnības labad gan jāsaka, ka trofi reidiem nav piemērots nedz viens, nedz otrs X-Trail. Tiem gan bez priekšpiedziņas opcijas tiek piedāvāta arī gudrā pilnpiedziņa ALL MODE 4x4-i (2014.gada modelim tā ir pati, pati jaunākā), taču nopietniem pārbaudījumiem ar to būs par maz. Jo īpaši tas attiecas uz jauno X-Trail, kura izstrādātāji, sekojot dzinēju darba tilpuma samazināšanas modei, ir patriekuši no dienesta 2 litru dīzeļdzinēju un tā vietā tagad ļauj darboties 1,6 litru dCi motoriņam. Tas attīsta 130 zirgspēkus un 320 Nm un ir pazīstams jau no Qashqai, kurā lieliski apvieno dinamiku un ekonomiskumu. Bet X-Trail tas īsti nepiestāv.

Dzinējs nodrošina pietiekamu dinamiku uz taisna ceļa ar cietu segumu, kā arī nav daudz rijīgāks, tomēr irdenās smiltiņās uz kāda meža ceļa tas var ātri sagurt un pat noslāpt. Var, protams, izslēgt vilkmes kontroli, lai elektronika ļauj auto izbuksēt, un turēt augstus dzinēja apgriezienus, lai abu asu riteņi rokas pamazām uz priekšu, taču tas samērā lielajam auto nepadodas diez cik viegli. Risinājums varētu būt pilnpiedziņas kombinācija ar automātisko transmisiju (Xtronic variatoru), taču šāds variants Nissan piedāvājumā nav paredzēts - priekšpiedziņas X-Trail var iegādāties gan ar automātu, gan manuālo pārnesumkārbu, savukārt 4x4 sistēma nāk tikai komplektā ar sešu pārnesumu manuālo kārbu. Jāpiezīmē gan, ka šā gada laikā X-Trail pieejamo agregātu klāsts dubultosies, jo tajā plānots iekļaut arī Qashqai tagad pieejamo 1,6 litru benzīna turbomotoru ar 163 zirgspēkiem.

Pazīstams un ērts salons

Visādi citādi jaunais X-Trail ir tāds, kā varētu gaidīt no samērā liela auto ar vidēji jaudīgu dzinēju. Braukt var, bet ģībt aiz patīkama satraukuma neliek. Tas pats attiecināms arī uz salonu, kur no vadītāja skatpunkta nekādu dižo jaunumu nav, tikai tā pati stūre, multimediju sistēma, instrumentu panelis un pārējās vadības sviras, kas iepriekš jau redzētas kā Qashqai, tā arī jaunajā kompaktauto Pulsar. Varbūt šķitīs garlaicīgi, taču tam ir arī pozitīvais aspekts, un tā ir cena, kas X-Trail bāzes modeļa (130 ZS dīzelis, manuālā transmisija un priekšpiedziņa) gadījumā ir nedaudz virs 24 tūkstošiem eiro. X-Trail gan ir viena īpatnība, un tas ir jaunajā modelī augstāk pacelts aizmugurējais sēdeklis, lai tajā sēdošie nejustos nospiesti, iesprostoti un viņiem būtu ērtāk sekot līdzi ārpusē un auto priekšā notiekošajam. Te gan jāpiezīmē, ka viedokļi par šādu risinājumu dalās divās kategorijās - vieniem patīk, citiem ne pārāk. Tie, kuriem patīk, braukt vidējā Nissan krosovera aizmugurē patiks dubultā, jo var raudzīties ne tikai pār priekšā sēdošo pleciem, bet arī izmantot salīdzinoši lielo brīvo telpu līdz priekšējo sēdekļu atzveltnēm.

Krosovers ar labu aprīkojumu

Tāpat kā visi jaunākās paaudzes Nissan, arī X-Trail piedāvā diezgan plašu standarta aprīkojumu un visaptverošas papildu aprīkojuma iespējas. Itin visiem X-Trail aprīkojuma līmeņiem jau bāzes komplektācijā ir gaisa kondicionētājs, vieglmetāla riteņu diski un seši gaisa spilveni, LED dienas gaitas lukturi, telefona brīvroku sistēma ar Bluetooth datu pārraidi, kruīza kontrole un maksimālā ātruma ierobežotājs, sistēma, kas palīdz sākt gaitu pret kalnu, bīdāms aizmugurējais sēdeklis ar regulējamām atzveltnēm, un bagāžnieks ar trīs līmeņos regulējamu grīdas augstumu, ja vien tā vietā nav iebūvēta trešā sēdekļu rinda ar vēl divām sēdvietām.

Dārgākajā Tekna aprīkojuma programmā klāt nāk dažādi tehnoloģiski labumi, kas uzlabo gan stila, gan drošības, gan komforta līmeni. Tie ir, piemēram, 19 collu riteņi, adaptīvas LED priekšējās gaismas, ādas sēdekļu apdare, elektriski regulējams vadītāja sēdeklis, parkošanās sensori priekšā un aizmugurē, Keyless Go sistēma ar dzinēja iedarbināšanas pogu, kā arī zināmās drošības sistēmas - joslu maiņas asistents, aklo punktu uzraugs, tālo gaismu asistents, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma un ārkārtas bremzēšanas sistēma. Ar šādu aprīkojumu un pilnpiedziņas sistēmu X-Trail maksās mazāk par 32 tūkstošiem eiro. Salīdzinājumam - Qashqai ar ALL MODE 4x4-i sistēmu un pilnu aprīkojumu maksā par nepilniem 3000 eiro mazāk.

Komentāri (11)
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu