Bīstamas diētas, skaisti cilvēki, elki, atkarības, neveselīgas aizraušanās... Cik bieži aizdomājamies par sociālo tīklu lietošanas ēnas pusēm? Virtuālajai videi neapšaubāmi ir arī daudz pozitīvu aspektu, kā, piemēram, ātrā un plašā informācijas pieejamība, taču vai mēs pievēršam pietiekamu vērību negatīvajiem mirkļiem? Kādu kaitējumu sociālo tīklu pārmērīga lietošana sniedz mūsu bērniem?
Atkarība no soctīklu lietošanas provocē bērnus ēst neveselīgi
Bērni un pusaudži, kas daudz laika pavada sociālajos tīklos, biežāk uzņem neveselīgu pārtiku un cieš no tās kaitīgās ietekmes. Sociālie tīkli negatīvi ietekmē bērnu psihisko un fizisko veselību, secinājuši speciālisti no Lielbritānijas skolu un koledžu asociācijas, veicot aptauju, kurā piedalījās apmēram piecsimt skolotāji, ziņo vietne “Goodhouse”.
Deviņdesmit procentu aptaujāto skolotāju ir atbildējuši, ka ir pamanījuši, ka sociālo tīklu lietošana spēcīgi ietekmē skolēnu pašnovērtējumu.
Idealizētie tēli, kurus soctīklos redz bērni, provocē miegu, trauksmainību, depresiju. Kā novērojis ASCL ģenerālsekretārs Džefs Bārtons, soctīkli ietekmē arī bērnu ēšanas paradumus, kas savukārt rodas no plašā reklāmu piedāvājuma.
Pusaudži, kas daudz laika pavada soctīklos, ir vairāk tendēti uzņemt neveselīgu pārtiku, secinājuši pētnieki.
Vērojot skaistās kaitīgo produktu reklāmas, viņiem nerodas priekšstats, ka šī būtu neveselīga pārtika vai kaut kas, kas nenāktu par labu veselībai, tāpēc bērni labprāt ar šiem produktiem našķojas.
Rezultātā rodas apburtais loks: no vienas puses – idealizēti tēli, kurus piedāvā mediji, liekot just kaunu par savu “neideālo” ķermeni un censties par katru cenu notievēt (visbiežāk piekopjot veselībai bīstamas diētas), no otras puses – uzbāzīgi tiek reklamēts kalorijām bagāts ēdiens ar augstu cukura un tauku līmeni, kas burtiski spiež iegādāties šāda veida pārtiku.
Pētījumu autori aicina skolotājus, audzinātājus un vecākus vairāk interesēties par saviem bērniem un pēc iespējas ierobežot laiku, ko tie pavada sociālajos tīklos.
Būsim atbildīgi par saviem bērniem!