Ceļu finansējuma deficīts sasniedz 700 miljonus

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Šobrīd finansējuma deficīts vietējās nozīmes ceļiem jau ir 690 miljoni eiro, tiekoties ar būvniecības nozares pārstāvjiem un apsekojot valsts autoceļu būvniecības objektus Kurzemē, uzsvēris Satiksmes ministrs Anrijs Matīss. 

«Vietējās nozīmes ceļus ir iespējams uzturēt un remontēt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, tajos liegts ieguldīt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu. Diemžēl uz doto brīdi finansējuma deficīts vietējās nozīmes ceļiem jau ir 690 miljoni eiro. Šos līdzekļus vajadzēja ieguldīt ceļu tīklā, lai saglabātu to labā stāvoklī, taču tas nenotika. Kā sekas mēs redzam, ka vietējie ceļi, tai skaitā grants ceļi, ir ļoti sliktā stāvoklī,» uzsvēris Matīss.

«Šogad, pateicoties ES fondu finansējumam, vērienīgi darbi notiek uz valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, arī turpmākajos gados šajā ES fondu periodā tie turpināsies, taču vietējo ceļu liktenis ir atkarīgs tikai un vienīgi no valsts budžeta programmām, kuru ietvaros finansējums ceļiem pakāpeniski būtu jāpalielina,» norādīja ministrs.

«Bez sakārtota vietējo ceļu tīkla nav iespējama mazā un vidējā biznesa attīstība reģionos. Ja mēs vēlamies, lai cilvēki paliek dzīvot Latvijā, ir jānodrošina normāla infrastruktūra un ceļi ir pamatu pamats attīstībai,» pauda Matīss.

Satiksmes ministrs šodien apmeklēja vairākus valsts autoceļu objektus Kurzemē – uz autoceļa Rīga (Skulte) - Liepāja posmā no 24,4 līdz 38,7 kilometram, kā arī autoceļa Līgas – Kandava - Veģi (P130) posmu pie Sabiles, kur pagājušajā gadā bija izveidojies Greiļu kalna nogruvums, un turpinās atbalsta sienas būvdarbi.

Liepājas šosejas posmā rekonstrukcijas darbi, uzsākti šī gada maijā, tos veic uzņēmums SIA «Saldus ceļinieks» un darbus pabeigt plānots 2016. gada vasarā. Objekta rekonstrukcija tiek līdzfinansēta no Kohēzijas fonda, un kopējās izmaksas ir 16,5 miljoni eiro tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (PVN).

Ministrs apmeklēja arī Apšupes dzelzceļa pārvadu Liepājas autoceļa 38,7. kilometru, kura rekonstrukcija jau tuvojas noslēgumam. Šajā objektā būvdarbus veic SIA, LLKU «Viadukts», tos līdzfinansē Kohēzijas fonds, un darbu veikšanas līgumcena ir 1,9 miljoni eiro, tajā skaitā PVN.

Matīs iepazinās arī ar darbiem Greiļu kalna noslīdeņa vietā uz autoceļa Līgas – Kandava -Veģi (P130) posmā no 13,95 līdz 14,25 kilometram. Būvdarbus šajā objektā veic SIA «Saldus ceļinieks».

Uz augšu