Zaļo sviesta pupiņu salāti ar valriekstiem un fetas sieru

FOTO: Publicitātes foto

Šajos sātīgajos salātos apvienoti četri sevišķi vērtīgi un reproduktīvajai veselībai labvēlīgi produkti, ko ārsti un uztura speciālisti iesaka lietot uzturā, arī plānojot grūtniecību. Turklāt salāti ir ļoti gardi – pupiņas, kraukšķīgie valrieksti un mazliet sāļais fetas siers veido lielisku garšu un struktūru kombināciju. Labs variants vakariņu ēdienkartei!

Sastāvdaļas

650 g zaļo sviesta pupiņu (pākstīs)

1 sarkanais sīpols

sauja valriekstu

svaigi spināti

fetas siers

olīveļļa

baltvīna vai balzamiko etiķis

svaigi malti melnie pipari

sāls

Gatavošana

  1. Vidēja izmēra katliņā uzvāri ūdeni. Pievieno tam šķipsniņu sāls.

  2. Kamēr ūdens vārās, noskalo pupiņas un nogriez to kātiņus. Liec pupiņas ūdenī un vāri aptuveni 4 minūtes, līdz tās gatavas, bet joprojām stingras. Novārītās pupiņas padzesē un nosusini.

  3. Uz neietaukotas pannas viegli apgrauzdē valriekstus.

  4. Sagriez sīpolu plānās strēmelītēs un liec to palielā bļodā kopā ar pupiņām, apgrauzdētiem valriekstiem un saplucinātiem spinātiem.

  5. Atsevišķā trauciņā sagatavo mērcīti – samaisi 2 ēdamkarotes baltvīna etiķa ar 3 ēdamkarotēm olīveļļas. Pievieno mazliet sāls un melno piparu.

  6. Pārlej salātus ar sagatavoto mērcīti. Sajauc. Ja nepieciešams, pēc garšas pievieno vēl mazliet olīveļļas vai izvēlētā etiķa.

  7. Kārto uz šķīvjiem un pasniedz, pārberot ar kubiņos sagrieztu fetas sieru un vēl mazliet melno piparu.

Kas te tik vērtīgs?

Zaļās sviesta pupiņas satur daudz šķiedrvielu, folijskābes un dzelzs. Kā zināms, pākšaugi ir otrs bagātīgākais dzelzs avots uzreiz pēc aknām. Un tikai viena tasīte pākšaugu nodrošina 90% no pieaugušam cilvēkam diennaktī nepieciešamā folijskābes daudzuma. Un folijskābe ir ļoti svarīga veiksmīgai grūtniecības norisei un pilnvērtīgai mazuļa attīstībai. Starp citu, no dažādu veidu pupiņām var cept pat deserta kūkas!

Vitamīnus, Omega-3 taukskābes, dzelzi un folijskābi satur arī spināti, kas ir vieni no uzturvielām bagātākajiem zaļo lapu salātiem – īsts superprodukts! Savukārt gan valrieksti, gan olīveļļa bagātina mūsu maltīti ar papildu Omega-3 un Omega-6 taukskābēm un A, B, C, E, K un P grupas vitamīniem, kas ne vien rūpējas par vitāli svarīgu organisma funkciju nodrošināšanu, bet arī labvēlīgi ietekmē kā sievietes, tā vīrieša auglību.

Baudiet spēcinošu, uzturvielām bagātu ēdienu un esiet veseli!

Labu apetīti!

Uz augšu