Zināms ticamākais Garkalnes avārijas iemesls, paziņo amatpersona (444)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Ticamākais Garkalnes avārijas iemesls ir distances neievērošana aiz citas kravas automašīnas, kā rezultātā Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas, Latvijas Radio pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris.

Kā stāstīja Teteris, sākotnējā informācija liecina, ka negadījuma galvenais iemesls bija drošas distances neievērošana starp Polijas kravas automašīnu un priekšā braucošo kravas auto. Kad priekšā braucošais auto mainījis braukšanas joslu, Polijas autovadītājs tuvu savā priekšā ieraudzījis riteņbraucēju grupu, kuras priekšā vairs nav spējis nobremzēt.

Šo versiju kā ticamāko Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta panorāma» apstiprināja arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, kurš piebilda, ka dati, kas iegūti no kravas automobiļa tahogrāfa, norāda arī uz atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

Jautāts, kādēļ policija lūdza tiesu autovadītājam no Polijas kā drošības līdzekli piemērot apcietinājumu, Velšs neizslēdza iespēju, ka, atrodoties uz brīvām kājām, aizdomās turētais varētu izvairīties no izmeklēšanas, ņemot vērā, ka viņš nedzīvo Latvijā. Policijas pārstāvis gan uzsvēra, ka precīzus motīvus viņš nezina, vien var par tiem minēt. «Tur ir apstākļu kopums, kāds bijis par pamatu, kāpēc izmeklētājs vēlējies šādu drošības līdzekli. Vēlreiz gribu pasvītrot, ka gala vārdu par drošības līdzekli saka tiesa,» atzīmēja Velšs.

Tikmēr CSDD apbēdinājuši paziņojumi, ka negadījumu izprovocējuši paši riteņbraucēji. Direkcija aicina netiesāt pirms laika un neapdomīgi nemainīt normatīvo regulējumu. Tā vietā negadījums jāizvērtē sīkāk, jānoskaidro, vai tas ir atsevišķs negadījums, vai arī sekas ilgstošām problēmām, un risinājums jāmeklē kompleksi - ne tikai mainot noteikumus riteņbraucējiem, bet arī skatoties, vai to nav nepieciešams darīt attiecībā uz pārējiem satiksmes dalībniekiem.

Teteris zināja stāstīt, ka nākamnedēļ būs pirmā sanāksme, kad ceļu satiksmes speciālisti tiksies ar Riteņbraukšanas federācijas pārstāvjiem, lai spriestu par iespējamiem uzlabojumiem treniņu drošībā.

Kā ziņots, 26.oktobrī uz Vidzemes šosejas Garkalnē, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai «Scania» saduroties ar vieglo automašīnu «Opel Vectra», tā pēc sadursmes ietriekusies vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā braucis 12 gadus vecs zēns, kurš cietis vissmagāk.

Par notikušo ir sākts kriminālprocess, un tiek noskaidroti negadījuma apstākļi. Rīgas rajona tiesa Polijas pilsonim nolēma piemērot apcietinājumu.

Kopumā negadījumā cieta 11 riteņbraucēji. Sākotnēji seši no Garkalnē cietušajiem velosipēdistiem ar vidēji smagām un smagām traumām tika nogādāti slimnīcās, aģentūrai LETA pastāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārstāve Inga Vītola. Savukārt vēlāk slimnīcās tika nogādāti vēl divi avārijā cietušie, kuri sākotnēji bija atdoti vecāku aprūpē. Pašlaik vairāki cietušie no slimnīcām jau ir izrakstīti.

Komentāri (444)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu