Pēc teju 40 gadu pārtraukuma Rīgā atkal uzved Abrahama opereti «Balle Savojā» (1)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Pēc teju 40 gadu pārtraukuma Rīgā atkal tiek uzvesta Paula Abrahama operete «Balle Savojā», kas savu pirmizrādi piedzīvos jau 13.martā kultūras pilī «Ziemeļblāzma», preses konferencē informēja Latvijas Operetes fonda valdes priekšsēdētāja un «Balle Savojā» producente Agija Ozoliņa-Kozlovska.

Pirmo reizi opereti iestudēs režisors Gundars Silakaktiņš, kurš minēja, ka tas viņam ir bijis liels izaicinājums, jo operetei salīdzinājumā ar izrādēm ir cits vēriens, šādā iestudējumā ir saskarsme ar orķestri, solistiem un dažādiem māksliniekiem.

«Balle Savojā» ir operete, kas savu pirmizrādi piedzīvoja 1932.gada decembrī, bet pēc nepilna mēneša Vācijā pie varas nāca Ādolfs Hitlers, kurš šo opereti aizliedza, stāstīja Silakaktiņš, piebilstot, ka viņu uzrunājusi ne tikai šīs operetes vēsture, bet arī komponista liktenis. Lai arī operetei «Balle Savojā» bijis sarežģīts liktenis, patlaban šis darbs visā pasaulē iet uzvaras gājienu.

«Balle Savojā» ir jau trešais Latvijas operetes fonda jauniestudējums labi sāktā operetes atdzimšanas procesa Latvijā kontekstā. Šī operete būs atšķirīga no līdz šim iestudētajām Latvijas operetes fonda izrādēm, jo «Balle Savojā» ir ar džeza elementiem, klāstīja Ozoliņa-Kozlovska.

Operete «Balle Savojā» ir par kāda jauna laulātā pāra amizantajiem piedzīvojumiem pēc medusmēneša, kas norisinās 20.gadsimta 20.gadu beigās. Aristīds un Madalēna nesen atgriezušies no gadu ilga medusmēneša. Aristīds negaidot saņem telegrammu no savas senas mīļākās, daiļās džeza dziedātājas Tangolitas, kurai reiz apsolījis, ka atsauksies, kad vien viņa aicinās. Savukārt jaunlaulātā sieva, saprotot, ka tiek krāpta, nolemj atmaksāt vīram un piekrāpt viņu ar pirmo pretimnācēju.

Režisora ideja ir parādīt Madalēnas izaugšanu no naivas un trauslas meitenes līdz domājošai sievietei. Jaunās sievietes pārvērtības notiks arī ar kostīmu mākslinieces Jurates Jurjānes-Silakaktiņas palīdzību, jo viņas darinātie tērpi pieskaņoti attiecīgajai situācijai.

Tērpu māksliniece vēstīja, ka Madalēna savu ceļu operetē iesāk kā laimīga precēta sieva, kura nupat pavadījusi gadu kāzu ceļojumā. Operetes pirmajā ainā būs redzami pieci, gaisīgos baltos tērpos ģērbti, dejotāji, kuri pēc režisora ieceres simbolizē mūžīgu medusmēnesi. Kad Madalēna uzzina par to, ka vīrs viņu krāpj, jaunā sieviete izlemj cīnīties par sevi un dodas pakaļ savam vīram uz balli inkognito. Ballē viņa būs redzama violetā tafta tērpā ar mežģīņu korseti, kas izceļ ķermeņa formas, radot iespaidu par pilnīgi citu personību. Savukārt viņas pēdējais kostīms būs gluži kā uzvaras dievietes tērps, jo viņa būs ģērbusies bikškostīmā.

Abrahama mūzika atšķiras no tā laika klasiskajām operetēm gan ar komplicētu ritmisko struktūru, gan ar neierastu instrumentāciju, gan ar ievērojamu džeza un populārās deju mūzikas ietekmi.

Lomas operetē atveidos Anta Jankovska, Nauris Indzeris, Nauris Puntulis, Marlēna Keine, Ilona Bagele, Irma Pavāre, Emīls Kivlenieks, Guntars Ruņģis, Laura Teivāne, Laura Sivgale, aktieri Jānis Kirmuška, Madars Zariņš, Kārlis Tolls. Tāpat iestudējumā piedalīsies Operetes koris, dejotāji un orķestris diriģenta Normunda Vaiča vadībā.

Iestudējuma horeogrāfs ir Alberts Kivlenieks, scenogrāfs - Ivars Noviks.

Jauniestudējums «Balle Savojā» 2.aprīlī būs skatāms Liepājas teātrī.

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu