Latvija ir pasaules higiēniskāko valstu trijniekā (86)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Panthermedia/Scanpix

Latvija ir viena no trim pasaules valstīm, kurās pircēji neatzīstas, ka vispār nepērk ziepes, dezodorantu, zobu pastu vai citus personiskās higiēnas līdzekļus. Pēc pasaules vadošās tirgus pētījumu kompānijas «Nielsen» datiem, bez Latvijas šajā «higiēnas trijniekā» ir vēl divas Eiropas valstis – Horvātija un Serbija.

«Pamatojoties uz pētījuma datiem, var izdarīt secinājumu, ka Latvijas iedzīvotāji pievērš lielu uzmanību personiskajai higiēnai. Šīs valsts patērētāji izceļas ar to, ka īpašu uzmanību velta tīrībai, estētikai, veselības saglabāšanai. Kopumā attiecībā uz Latvijas patērētājiem ir spēkā vispārīgi aktuālie higiēnas līdzekļu izvēles kritēriji: pievilcīga cena, akcijas, tomēr starp respondentiem neatradās neviens, kurš apgalvotu, ka vispār nepērk personiskās higiēnas līdzekļus,» saka «Nielsen» Baltijas valstu ģenerāldirektore Ilona Lepp (Ilona Lepp).

Saskaņā ar «Nielsen» 2015. gada nogalē veiktā pasaules patērētāju paradumu pētījuma datiem, Horvātijas un Serbijas patērētāji ir jutīgi pret personiskās higiēnas līdzekļu cenām, tomēr starp aptaujātajiem šo valstu iedzīvotājiem nebija tādu, kuri ignorētu šās kategorijas preces.

Pārējās Baltijas valstīs – Igaunijā un Lietuvā – pa 2 % pētījumā iesaistīto patērētāju apgalvoja, ka nepērk personiskās higiēnas līdzekļus tirdzniecības centros; tas ir tikpat, cik vidēji pasaulē. Visvairāk patērētāju, kuri saka, ka nepērk personiskās higiēnas līdzekļus, ir Japānā un Taivānā (pa 9 %), kā arī Singapūrā (7 %).

Vērtējot ķermeņa kopšanas un skaistumkopšanas preces, Latvijas patērētāju vērtējums ir līdzīgs pārējo Baltijas valstu pircēju viedoklim.

«Kosmētika nav pirmās nepieciešamības preču grupa, kurai patērētāji būtu noskaņoti viegli tērēt naudu. Pasaules vispārīgās tendences rāda, ka, pieņemot lēmumu, dominē ekonomiskie apsvērumi un emocionālā pieķeršanās: trešdaļa pircēju vispirms pievērš uzmanību kosmētikas cenai, līdzīgai patērētāju daļai ir svarīgs kosmētikas zīmols, bet katrs piektais lūkojas uz akcijām un īpašiem piedāvājumiem,» saka I. Lepp.

12 % Latvijas tirdzniecības centru klientu apgalvo, ka kosmētiku neiegādājas, kamēr Igaunijā tādu ir 11 %, bet Lietuvā – 8 %. Pēc «Nielsen» datiem, vismazāk jeb tikai 2 % pircēju apgalvoja, ka nepērk kosmētiku Polijas tirdzniecības centros, bet vislielāko vienaldzību pret kosmētiku deklarē Jaunzēlandes (nepērk 31 %) un Kanādas (29 %) patērētāji.

Komentāri (86)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu