Skip to footer
Šodienas redaktors:
Artūrs Andžs
Iesūti ziņu!

«Saskaņietim» paveicas iekļūt ienesīgā amatā, taču kas viņam jādara, neviens nezina (128)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Daugavpils domes deputāts no «Saskaņas» Dmitrijs Rodionovs pēc izglītības ir dzelzceļnieks, un strādājis rūpnīcā. Pagājušā gadā viņam paveicās, jo viņu uzaicināja strādāt «LDz Ritošā sastāva serviss» mārketingā. Darbā saskaņieti pieņēma valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga. Viņas pašas pēkšņo nokļūšanu dzelzceļa uzņēmumā savulaik saistīja ar politisko tirgu. No nekustamā īpašuma jomas nākušās Bergas iecelšanu labi apmaksātā dzelzceļa uzņēmuma valdē skaidroja kā zaļo zemnieku samaksu «Saskaņai» par atbalstu bijušā Valsts prezidenta Andra Bērziņa ievēlēšanā. Satiksmes ministrs Uldis Augulis to kategoriski noliedza.

Kā vēsta raidījums «Nekā Personīga», kopš tā laika nomainījušās vairākas valdības. Šobrīd satiksmes jomu atkal uzrauga Augulis. Jauns prezidents ir «Latvijas dzelzceļam». To vada Edvīns Bērziņš, kurš valdē nonāca Auguļa pirmās ministrēšanas laikā. Berga pārcelta citur, bet Daugavpils deputāts no «Saskaņas» Rodionovs turpina saņemt algu ritošajā servisā. Rodionova amats pirms pusgada mainīts. Tagad viņš skaitās personāldaļas speciālists.

NP: Kādi patlaban ir jūsu pienākumi?

Radionovs: Es jums jau atbildēju – darbinieku atlase. Pastāstīt par savu pieredzi. Bija tādi kursi organizēti.

NP: Kurš pēdējā pusgada laikā ir izgājis jūsu kursos?

Radionovs: Jūs zināt .. es ..teiksim tā... es neesmu tagad gatavs pateikt. Es neatceros.

NP: Edgars Abrams dod jums darba uzdevumus ?

Radionovs: Tagad jā.

NP: Kas jums jādara, piemēram, šonedēļ?

Radionovs: Es jums nepateikšu. Tas ir komercnoslēpums.

Par «LDz Ritošā sastāva serviss» valdes priekšsēdētāju jūlijā kļuva Edgars Abrams. Viņš Latvijas Dzelzceļā sāka strādāt tikai šajā pavasarī. Abrams pēc izglītības ir vēsturnieks.

NP:Kādus darba pienākumus veic Dmitrijs Rodionovs Daugavpils domes deputāts no «Saskaņas» ?

Abrams: Personāljautājumus.

NP: Bet jūs zinājāt, ka viņš ir domes deputāts no «Saskaņas»?

Abrams: Nē, tas man arī jaunums.

NP: Mēs jums pasakām šo jaunumu?

Abrams: Tieši tā.

Rodionovs ritošajā servisā atbild par kadru politiku, bet nezina nosaukt nevienu nesen amatā pieņemtu darbinieku. Tādu ir daudz. Nesaistīti ar dzelzceļa jomu un daži pat bez augstākās izglītības. Rodionovam būtu bijis par to jāzina, un visdrīzāk tas liecina, ka ar kadru politiku uzņēmumā viņam nav nekāda sakara.

Līdz ar Abramu dzelzceļā parādījies arī zvērināts advokāts Viktors Tihonovs. Tihonovs Dzelzceļā ticis pie diviem ienesīgiem pasūtījumiem.

Dažas dienas pēc stāšanās amatā Abrams parakstījis līgumu ar Tihonova biroju par juridisko palīdzību tiesvedībā ar Valsts ieņēmumu dienestu. VID aprēķinājis «LDz Ritošā sastāva serviss» nesamaksātu pievienotās vērtības nodokli par vairāk nekā 100 tūkstošiem eiro. Kompānija izvēlējās tiesāties. Saviem juristiem Abrams pilnībā neuzticas, bet gatavs ārpakalpojumā Tihonovam maksāt stundā 170 eiro.

Šim advokāta birojam ir vēl viens pasūtījums par kopējo summu 14 tūkstoši eiro. Tihonovam jāvērtē Rīgas vagonbūves uzņēmuma «Baltija“ sadarbības projekts ar Dānijas kompāniju par vagonu izbūvi. Kāpēc atzinums uzticēts tieši Tihonovam un kāda bijusi iepirkuma procedūra, vagonbūves uzņēmuma pārstāvis aicināja ar jautājumiem vērsties pie Abrama.

«To vajadzētu pajautāt mātes uzņēmuma vadītājam Abramam, viņš vairāk varēs pastāstīt , kā tika izvēlēts šis. Jo mēs paši neveicām cenu aptauju,» saka SIA «Rīgas vagonbūves uzņēmums «Baltija“ valdes loceklis Guntis Innuss.

NP: Kāpēc tika izvēlēts Tihonova kungs?

Abrams: Viņš ir pieredzējis. Tas bija daudzmiljonu projekts, starptautisks. Lai Latvijas valsti neievilktu kaut kādos neizprotamos projektos, tad mēs izvēlējāmies šādu. Viņam ir pieredze.

NP: Kāda ir tā viņa pieredze?

Abrams: Starptautiskā tiesvedība.

NP: Kura viņam ir bijusi?

Abrams: Uz doto brīdi nepateikšu. Bet tas ir Latvijā pietiekoši labi zināms advokāts.

Dzelzceļā iekārtoti arī ar Tihonova ģimeni saistīti cilvēki. Tihonova dzīvesbiedre un bērnu māte Baiba Treibaha ir Latvijas dzelzceļa Nekustamā īpašuma direkcijas komercdarbības daļas vadītāja vietniece. Un viņas māsas vīrs, Zigmārs Legzdiņš iecelts par ritošā servisa finanšu un ekonomikas direktoru.

Abrams: Šis jautājums vispār mani pārsteidz, ka viņš ir rads.

NP: Jūs nepārrunājāt šos jautājumus ar Tihonovu?

Abrams: Nē, mēs šos jautājumus nepārrunājām.

NP: Un kā tā vieta pēkšņi kļuva vakanta?

Abrams: Jo mēs uzsākām uzņēmuma pārstrukturizāciju – reformu. Lai uzņēmums strādātu atbilstoši biznesam.

Gan Tihonovs, gan Abrams, gan Bērziņš bijuši iesaistīti Ventspils tranzītuzņēmumu pārņemšanā. Tihonovs tranītzkaros nostājās Ventspils mēra Aivara Lemberga nometnē. Un centās nepieļaut ar Lemberga ietekmi saistītu cilvēku nomaiņu Latvijas kuģniecībā. Viņu vidū bija arī Edvīns Bērziņš, tagadējais Latvijas Dzelzceļa vadītājs.

Kāda tiesvedība Londonā, ko aizsāka Lemberga oponenti, Bērziņu apsūdzēja par vairāku miljonu izkrāpšanu no Kuģniecības meitas firmas, slēdzot viltotus konsultāciju līgumus ar ārzonu firmām. Vai tā bija taisnība vai ne, tiesa nepabeidza skaidrot, jo prasību atsauca.

Gan Bērziņš, gan Abrams strādājuši vienās un tajās pašās Latvijas kuģniecības meitas kompānijās, kas pārvalda nekustamos īpašumus. Tomēr Abrams Bērziņu privāti nepazīstot.

Šogad sāka piepildīties draudi, par kuriem runāja iepriekš - Krievijas politikas dēļ par piektdaļu samazinājās pārvadāto kravu apjoms Latvijas dzelzceļā. Arī Abrama vadītajā Dzelzceļa meitas uzņēmumā apgrozījums pirmajā pusgadā saruka par 23 procentiem, jo kravu krituma dēļ samazinājās remonti un tehniskās apkopes.

Komentāri (128)
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu