Saturs svarīgāks pa krāsu (10)

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Dzeses šķidruma kvalitāti un pielietojumu nosaka nevis tā krāsa, bet gan sastāvs.

Šobrīd nepastāv regulējums kurš noteiktu, ka atkarībā no sastāvā un fizikālajām īpašībām, dzesēšanas šķidrumu ražotājiem konkrētais produkts būtu jāiekrāso kādā noteiktā krāsā. Tātad dzesēšanas šķidrumu ar vienādām īpašībām ir iespējams sastapt dažādi iekrāsotu un nosauktu. Būtiskais ir dzesēšanas šķidruma sastāvs, tātad bāzes šķidrums un piedevas, kas nodrošina automobiļu ražotāju prasību izpildi. Gandrīz katra automobiļa īpašnieks zina, ka kvalitatīva un atbilstoša eļļa ir nozīmīgs automobiļa motora uzticamas kalpošanas pamatnosacījums, tomēr dzesēšanas šķidrums nereti tiek atstāts novārtā, taču ilgtermiņā tas var atstāt ļoti negatīvas sekas uz automobiļa motoru un pārējām dzesēšanas sistēmas daļām.

Pieci gadi vai viens?

Ieviešot tā sauktos Longlife antifrīzus, kuru maiņas intervāls ir pieci gadi parasto divu vai viena vietā, ražotāji gan centās iedzīvināt arī dalījumu pēc krāsām. Tā piemēram, Nordline AF Longlife antifrīzs ir augstas kvalitātes ilgstošas darbības organiskās skābes inhibitoru tehnoloģijas (OAT) iekšdedzes dzinēju dzesēšanas šķidrums uz etilēnglikola bāzes. Tā sastāvā nav nitrātu, amīnu un fosfātu, borātu un silikātu, atbilstoši jaunāko auto modeļu drošas dzesēšanas sistēmas ekspluatācijas un vides prasībām. Pēc ražotāja Getz Nordic datiem Nordline nodrošina aizsardzību pret sasalšanu, koroziju un pārkaršanu vismaz 5 gadus vai līdz pat 250 000 km nobraukumam pasažieru automašīnām un 500 000 km komerciālajiem transporta līdzekļiem. Tas ir arī ekvivalents G12 & G12+ standartam, tātad lietojams arī auto modeļiem, kuru dzeses sistēma oriģinālā tiek pildīts G11 standarta šķidrums (parasti dzeltenā krāsā). Savukārt zaļais un zilais Nordline AF antfirīzi atbilst G11 standarta prasībām, un nodrošina aizsardzību pret sasalšanu, koroziju un pārkaršanu vismaz 12 mēnešus no iepildīšanas brīža, tātad krienti īsāku periodu nekā Longlife sastāvs.Izejvielu paketes attiecība ar kristalizācijas slieksni–35 ºC ir optimālākā, lai nodrošinātu nevainojamu dzesēšanas sistēmas ekspluatāciju. Pazeminot šo slieksni, tiek mazinātās arī pārējās produkta īpašības un saīsināts tā ekspluatācijas laiks.

Visu nosaka piedevas

Visos mūsdienu automobiļos lietotajos dzesēšanas šķidrumos par bāzi tiek lietots etilēnglikols vai propilēnglikols. Glavenā atšķirībā starp šiem diviem ir tā, ka propilēna glikols ir mazāk kaitīgs dabai. Dzesēšanas sķidrumu sastāvā esošās piedevas ir tas, kas galvenokārt atšķir šos produktus citu no cita un nosaka to īpašības un pielietojumu. Dzesēšanas šķidrumos sastopamas daudz un dažādas piedevas ar dažādiem uzdevumiem: pretkorozijas aizsardzība, kavitācijas slāpēšana, aizsardzība pret elektrolītiskajiem procesiem, pretputošanās u.c. Ieteicamais paņēmiens ir sekot automobiļa ražotāja noteiktajai specifikācijai, kas atrodama automobiļa lietotāja rokasgrāmatā, tāpat kā izvēloties citus automobilī lietojamos ekspluatācijas materiālus. Ražotāja paredzētais dzesēšanas šķidruma standarts var arī būt uzrādīts uz vai netālu no dzesēšanas šķidruma ieliešanas vietas. Pastāv gan starptautisku neatkarīgu organizāciju, tādu kā ASTM, SAE, JIS, gan autoražotāju noteikti dzesēšanas šķidrumu standarti, kā piemēram Volkswagen standartsTL774F. Atbilstība kādam konkrētam standartam meklējama uz dzesēšanas šķidruma iepakojuma vai produkta tehnisko datu lapā, kurai būtu jāatrodas pie pārdevēja.

Nordline antifrīzi iegādājami gan gatavā, gan koncentrāta veidā, sākot ar 1 kg iepakojumu un beidzot ar industriāliem 1 t konteineriem.

Vairāk informācijas par Getz Nordline

Komentāri (10)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu