/nginx/o/2018/07/30/11130312t1hb8f0.jpg)
Populārākais jaunais auto Latvijas automobiļu tirgū - Nissan Qashqai - nupat ir atjaunots, un TVNET bija iespēja to izmēģināt gleznainā vidē Vīnes apkaimē.
Kā zināms, oriģinālais Nissan Qashqai debitēja 2007.gadā un toreiz vienā piegājienā iekaroja vismaz to Latvijas autobraucēju daļu, kura veido Latvijas Gada auto konkursa žūriju. Kopš tās reizes Qashqai konkursā nav veicies tik labi, bet kas par to, ja šis krosovers ilgstoši ir absolūti pirktākais jaunais auto Latvijā un šo godu ir saglabājis arī 2017.gada pirmajos sešos mēnešos, jo kopumā reģistrēti 455 jauni auto. Ja mērogam ņem visu Eiropu, Qasqhai ir zīmola visveiksmīgākais modelis Nissan 83 gadu pastāvēšanas vēsturē. Bet kopumā kopš 2007.gada ir pārdoti aptuveni 2,3 miljoni Qashqai, modelis ir ieguvis vairāk nekā 80 apbalvojumu, savukārt no tiem 19 ir Gada automobiļa tituli. Par veiksmes un stratēģiski pareizi pieņemtu lēmumu trūkumu sūdzēties nevar. To pierāda arī mazais krosovers Juke, kurš sākotnēji lika viebties ne vienai vien sejai, taču galu beigās cilvēkiem iepatikās, jo atšķiras. Un tādās valstīs kā Somija, pat ir bijis pārdotākais gada auto.
Atgriežamies pie stāsta varoņa Qashqai. Lai gan Ženēvas auto šovā parādīto un ap Jāņiem izmēģināto automobili dēvē par jaunu auto, korektāk ir to dēvēt par feislifta modeli, kam veikti visaptveroši uzlabojumi. Pats ražotājs norāda, ka tie atrodami četrās jomās – ir atsvaidzināts dizains, kosmētiskā operācija veikta arī salonā, kur tagad ir ne tikai sportiska dizaina stūre ar taisnu apakšējo malu un solīdāki materiāli, noslīpētas gaitas īpašības un pievienotas jaunas Nissan Inteliģentās mobilitātes tehnoloģijas –, lai nodrošinātu vadītājam vēl lielāku atbalstu, pārliecību un komfortu.
Dizains un salons
Uzlūkojot jauno Qashqai, reti kuram radīsies jautājums, kas tas par automobili, tomēr tā priekšpuse ievērojami atšķiras no 2013.gada priekšgājēja. Niansēs. Cits ir bampers ar plašāku automobiļa virsbūves krāsas izmantojumu uz tā un jaunu spīdīgi melnu apdari, kas krosoveram liek izskatīties nedaudz smalkākam, kā arī jaunām ventilācijas atverēm. V formas elementam radiatora režģī pa vidu tagad ir divdimensionāls Nissan logo. Šāds risinājums izvēlēts, jo tieši aiz tā tagad atrodas radars. Priekšējiem lukturiem ir cita forma un atšķirībā no aprīkojuma līmeņa arī saturs. Piemēram, augstākajiem aprīkojuma līmeņiem, jau pazīstamajam Tekna un tagad pievienotajam Tekna+, LED dienas gaitas gaismu josla stiepjas visā lukturu platumā, kamēr zemākajos aprīkojuma līmenis ir krietni pieticīgākas LED lampiņas un halogēnās tuvās gaismas. Tāpat Qashqai Tekna un Tekna+ ir pirmie Nissan Eiropā, kam tiek piedāvātas adaptīvās tuvās gaismas, kas seko stūres pagriešanas virzienam. Arī aizmugurējo lukturu LED josla ir platāka nekā līdz šim.
Salonā Nissan dizaineri un inženieri uzmanību veltījuši ergonomijai un komfortam, tai skaitā arī akustiskajam. Te talkā nāk jauni izolācijas materiāli priekšējās sānu durvīs un aiz aizmugurējām riteņu arkām, pamatīgāks blīvējums ap priekšējām durvīm un arī biezāki (3,85 mm pret līdzšinējiem 3,15 mm) aizmugurējie sānu logi. Apvienojumā ar vienu no labākajiem aerodinamiskās pretestības koeficientiem segmentā, kas pat pēc izmaiņām dizainā ir saglabājies Cd=0.32 līmenī, salons patiesi ir baudāmi kluss.
Vadītājs tikmēr novērtēs Qashqai jauno stūri ar nošķelto apakšu. Šis risinājums atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu no auto, kā arī piešķir kokpitam sportiskāku izskatu. Bet tas vēl nav viss. Stūres aploks atjauninātajā Qashqai ir nedaudz biezāks, tādēļ labāk satverams, bet, tā kā stūres centrālā rumba ir mazāka un spieķi slaidāki, ir uzlabota instrumentu paneļa pārskatāmība. Ir padomāts arī par multimediju sistēmas pārskatāmību un lietošanas ērtumu, jo tai ir citādāka lietotāja saskarne, turpretī dizainiski priekšējais panelis ir atstāts tāds pats.
Dzinēji un braukšana
Dzinēju klāstā izmaiņas nav notikušas, ja vien neskaita esošo dzinēju optimizēšanu un uzlabošanu, lai tie būtu efektīvāki un ar mazāku vibrāciju līmeni. Tas nozīmē, ka Qashqai aizvien ir pieejams ar 1,2 un 1,6 litru benzīna turbo motoriem, kas attiecīgi attīsta 115 un 163 zirgspēkus un 1,5 un 1,6 litru dīzļdzinējiem, kuru jauda aizvien ir 110 un 130 ZS. 130 ZS dīzelis arī pagaidām ir vienīgais, ko var iegādāties ar pilnpiedziņu (kombinācijā ar manuālo transmisiju). Pārējiem Qashqai modeļiem izvēles iespējas aprobežojas ar 2WD piedziņas sistēmu un iespēju izvēlēties starp 6 pakāpju manuālo vai Xtronic automātisko transmisiju. Tā kā varianti ir, tiesa, 4x4 kārotājiem tāds ir tikai viens, turklāt visbagātīgākajā aprīkojuma līmenī Tekna+ ar pilniem un adaptīviem LED lukturiem, jaunāko navigācijas sistēmu, BOSE audio iekārtu, ādas sēdekļiem ar 3D tapsējumu un citām ekstrām, jārēķinās ar tuvošanos 40 tūkstošu eiro robežai.
Kā auto brauc? Visīsākā un precīzākā atbilde būs - ļoti viegli. Jau 2013.gada modelis patika ar stingru un precīzu šasiju, bet tagad klāt nākuši vēl vairāki jaunievedumi, kas mašīnas pārvaldīšanu pilsētā padara vēl relaksētāku, bet ne ar sajūtu, ka Qashqai būtu kļuvis «mīksts». Tas vienkārši ir kļuvis vieglāks, tas ir - sniedz lielāku atbalstu vadītājam. Cita starpā par to gādā ieviestā aktīvā sistēma, kas sagrieztu stūri palīdz atgriezt centrālajā pozīcijā. Ir arī sajūta, ka stūres pastiprinātājs ir kļuvis nedaudz aktīvāks, jo braukt var kaut ar vienu pirkstu, kas drošības nolūkos gan nekādos apstākļos nav iesakāms.
Starp citu, no 2018. gada Nissan sāks Qashqai ieviest ProPILOT autonomās vadības tehnoloģiju, ko būtībā veido jau šobrīd drošības sistēmu klāstā ietilpstošo sensoru un mezglu kopums. ProPILOT autonomās vadības tehnoloģija kontrolē automobiļa stūres mehānismu, ātruma palielināšanas un bremzēšanas procesus. Tā balstās uz trim tehnoloģijām – braukšanas joslas saglabāšanas palīgsistēmu (Lane Keep Assist), inteliģento kruīza kontroles sistēmu (Intelligent Cruise Control) un satiksmes sastrēgumu «pilota» sistēmu (Traffic Jam Pilot). Autonomās vadības tehnoloģiju varēs aktivizēt, nospiežot pogu uz Qashqai stūres. Pagaidām šīs pogas vietā gan ir tukšums.
Dīzeļdzinēji
Dzinējs | 1,5 l 110 ZS dīzeļdzinējs | 1,6 l 130 ZS dīzeļdzinējs | 1,6 l 130 ZS dīzeļdzinējs | 1,6 l 130 ZS dīzeļdzinējs |
Transmisija | 6MT (2WD) | 6 MT (2WD) | Xtronic (2WD) | 6 MT (4WD) |
CO2 izmešu apjoms (g/km) | 99 | 116 | 122 | 129 |
Vid. Patēriņš (l/100 km) | 3,8 | 4,4 | 4,7 | 4,9 |
Garums (mm) | 4394 | 4394 | 4394 | 4394 |
Platums (mm) | 1806 | 1806 | 1806 | 1806 |
Augstums (mm) | 1590 – 1595 | 1590 – 1595 | 1590 – 1595 | 1590 – 1595 |
Riteņu bāze (mm) | 2646 | 2646 | 2646 | 2646 |
Bagāžnieks (l) | 430 – 1585 | 430 – 1585 | 430 – 1585 | 430 – 1585 |
Benzīna dzinēji
Dzinējs | 1,2 l 115 ZS benzīna dzinējs | 1,2 l 115 ZS benzīna dzinējs | 1,6 l 163 ZS benzīna dzinējs |
Transmisija | 6 MT (2WD) | Xtronic (2WD) | 6 MT (2WD) |
CO2 izmešu apjoms (g/km) | 129 | 129 | 134 |
Vid. Patēriņš (l/100 km) | 5,6 | 5,6 | 5,8 |
Garums (mm) | 4394 | 4394 | 4394 |
Platums (mm) | 1806 | 1806 | 1806 |
Augstums (mm) | 1590 – 1595 | 1590 – 1595 | 1590 – 1595 |
Riteņu bāze (mm) | 2646 | 2646 | 2646 |
Bagāžnieks (l) | 430 – 1585 | 430 – 1585 | 430 – 1585 |