Teātra sezona ir atklāta! Viesi apmeklē Hermaņa jaunā iestudējuma pirmizrādi (24)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Kaspars Meinerts/Apollo

Ar latviešu režisora Alvja Hermaņa iestudējumu «Marķīze de Sada» Jaunajā Rīgas teātrī 1. septembrī tika atklāta jaunā teātra sezona. Pimizrādi, kura norisinājās JRT jaunajās telpās «Tabakas fabrikā», apmeklēja ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens, sabiedrībā pazīstamā dūla Katrīna Puriņa, «Amoralle» dibinātāja Inese Ozola, aktieris Andris Keišs un citi.

Režisora Alvja Hermaņa iestudējums - Jukio Mišimas «Marķīze de Sada»: iestudējuma scenogrāfs - Alvis Hermanis, kostīmu mākslinieks - Jozs Statkevičs (Juozas Statkevicius), gaismu mākslinieks - Lauris Johansons, skaņu noformējumu veido Andris Jarāns, iestudējumā piedalās Elita Kļaviņa, Kristīne Krūze, Regīna Razuma, Sandra Kļaviņa, Jana Čivžele un Simona Orinska.

«Nobela prēmijas laureāts Jukio Mišima vēsturē iegājis ne tikai sava rafinēti dekadentiskā poētisma dēļ, bet arī pateicoties savai ārkārtīgi īpašajai biogrāfijai. Nespēdams samierināties ar Japānas likteni pēckara gados, kad karā kapitulējusī agrārā valsts ar arhaisku tradicionālo kultūru spēji sāka kopēt rietumu sabiedriski politisko modeli, Mišima 1970. gadā vadīja militāru apvērsumu.

Šis mēģinājums atgriezt Japānas tradicionālo identitāti izgāzās, un Mišima tai pašā dienā veica japāņu samuraju rituālo pašnāvību - seppuku jeb harakiri. Ļoti iespējams, ka viņa luga «Marķīze de Sada», kas stilizē 18. gadsimta franču rokoko laika literatūru, ir bijis mēģinājums salīdzināt Francijas aristokrātu kolektīvo giljotinēšanu ar Japānas likteni un tās kolektīvo pašnāvību,» tā Hermanis.

Komentāri (24)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu