Skaidra nauda pasaulē varētu izzust vienas līdz divu paaudžu laikā (104)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Skaidra nauda pasaulē varētu izzust vienas līdz divu paaudžu laikā, aģentūrai LETA prognozēja «OP Corporate Bank» Latvijas filiāles vadītājs Elmārs Prikšāns.

«Pasaulei kopumā tas, visdrīzāk, ir vienas līdz divu paaudžu jautājums. Lai gan mums skaidra nauda liekas kā kaut kas pats par sevi saprotams, jaunajai paaudzei, kas pieradusi socializēties izmantojot internetu, tiešsaistes norēķini, visdrīzāk, šķitīs daudz dabiskāki par darbošanos ar monētām un banknotēm,» teica Prikšāns.

Vienlaikus eksperti atzīmēja, ka, piemēram, Zviedrijā šobrīd 15% maksājumu tiek veikti skaidrā naudā. Līdz ar to jau nākamo 10-15 gadu laikā Skandināvijā ir iespējama pāreja uz tikai bezskaidras naudas izmantošanu.

Tāpat eksperti norādīja, ka pasaulē aizvien pieaug virtuālās naudas «Bitcoin» popularitāte, un paplašinās tās izmantošanas iespējas, lai norēķinātos par precēm un pakalpojumiem. Taču būtisks izaicinājums ir straujās kriptovalūtas vērtības svārstības, kas lielākoties atkarīgas no «Bitcoin» popularitātes pieauguma un spekulatīviem ieguldījumu pārvaldīšanas. Šis naudas piedāvājums veidojas ļoti atšķirīgi no naudas piedāvājuma pasaules tradicionālajā banku sistēmā, kur ASV, Eiropas un citu centrālo banku monetārajai politikai ir būtiska nozīme.

«Tuvākajā laikā, iespējams, redzēsim, ka lielāko valstu centrālās bankas mēģinās eksperimentēt ar savu digitālo valūtu emisijām,» piebilda Prikšāns.

Baltijas valstis jau šobrīd ir soli priekšā daudzām Eiropas valstīm procesu digitalizācijā, kur daudzviet tie ir tikai izstrādes sākuma stadijā.

Pēc bankas ekspertu paustā, lielākā un ātrāka ietekme robotizācijai banku sektorā būs uz atbalsta procesiem, bet ilgtermiņā - arī uz daudziem analītiskiem procesiem, kurus šobrīd veic cilvēki. Bankas aktīvi eksperimentē ar robotiem arī klientu apkalpošanā, piemēram, izmantojot «chatbotus» zvanu centros un citus virtuālos darbiniekus.

«Automatizācija banku sektorā noteikti aizstās daļu cilvēkresursu. Tomēr stratēģiskā attīstība, specifisku risinājumu izstrāde un klientu apkalpošana būs tās jomas, kur cilvēka darbaspēks turpinās būt neaizstājams,» piebilda Prikšāns.

Komentāri (104)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu