Kas to būtu domājis? Pasaulē pazīstami logo ar slēptu nozīmi

FOTO: Leta/Reuters

Droši vien daudzi nebūs pamanījuši, ka uz pasaulē plaši zināmā starptautiskā kurjerdienesta “FedEx” logo redzama apslēpta bulta, vēsta “CNN”.

Ja uzmanīgi ielūkojas, starp diviem pēdējiem burtiem esošais tukšums ir bultiņas formā. Tieši šā iemesla dēļ “FedEx” atzīts par vienu no pasaulē visefektīvākajiem logo, kāds jebkad radīts.

Dizaina guru Stīvens Beilijs to iekļāvis top 20 mūsdienīgāko logo sarakstā. Šī sakarība gan esot izveidojusies pavisam nejauši. “Bulta bija pēdējais mūsu prātā,” intervijā sacījis logo autors Lindons Līders, kurš to izveidojis 1994. gadā.

Tikai pēc kāda laika logo autors sapratis, ka esošo burtu kombinācija un bulta, kas it kā netīši tur parādās, lieliski raksturo kompānijas galveno būtību – ātri un precīzi nogādāt lietas no viena punkta līdz otram. Pēc dizainera domām, šī bulta ir kā apslēpts papildu efekts, kuru teorētiski var arī nepamanīt.

Tā pati firma, kas izveidojusi “FedEx” nosaukuma dizainu, radījusi vēl vienu ģeniālu logo, kurā arī ģeniāli izmantots “tukšums”. Tā ir aviokompānija “NorthWest”, kas ar šādu nosaukumu darbojās no 1989. līdz 2003. gadam, kad tā apvienojās ar aviokompāniju “Delta”.

Aplis un bulta radījuši kompasu, kas norāda uz ziemeļrietumiem (Northwest angļ. val. nozīmē ziemeļrietumi – aut.)

Apslēptu elementu izmantošana vizuālajā komunikācijā ir bieži sastopama. Tas esot visai sens triks, kura lietošana īpaši aktualizējusies 70.gados.

Nereti apslēptie elementi tik ļoti saplūst ar pašu logo, ka, lai tos pamanītu, nepieciešams tos īpaši izcelt. Līdzīgi ir ar apslēpto lāci šokolādes “Toblerone” logotipā.

Vai šāda pieeja ir efektīva? Kā norāda dizaina eksperti, - noteikti! Tādējādi ar logotipu tiek uzreiz un ar humoru netieši norādīta produkta vai pakalpojuma galvenā būtība.

Uz augšu