Stacijā izlīst ķīmiska viela

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ugunsdzēsēju palīdzība pirmdien bija nepieciešama dzelzceļa stacijā, kur noplūda ķīmiska viela. Kā vēsta Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta operatīvā informācija, 28.novembrī pulksten 4.47 Liepājas dzelzceļa stacijā uz 10.ceļa no dzelzceļa cisternas izplūda vairāk nekā tonna šķīdinātāja.

Ķīmiskās vielas noplūde notikusi caur bojātu ventili, skaidro VUGD speciālisti. Pateicoties ugunsdzēsēju operatīvai rīcībai, skāde tika likvidēta. Kā pastāstīja VUGD Liepājas brigādes komandiera vietnieks Dainis Krīgens, izplūdusī ķīmsikā viela bija benzīna piedeva. VUGD darbinieki veica vietas norobežošanu un bojājuma novēršanu. Lai savāktu izplūdušo ķīmisko vielu, bija nepieciešamas vairākas stundas. Izmantojot absorbentus – zāģu skaidas un speciālu šādiem negadījumiem paredzētu ķīmisku absorbentu, daļa izplūdušās vielas tika savākta. VUGD darbinieks lēš, ka videi kaitējums nav nodarīts.

Savukārt Liepājas Reģionālā vides pārvalde noformējusi trīs vides aizsardzības pārbaudes aktus par šo gadījumu. Kā atzinusi Liepājas Reģionālās vides pārvaldes direktora vietniece Ingrīda Sotņikova, "Latvijas dzelzceļa" darbinieki sadarbībā ar VUGD Liepājas brigādes darbiniekiem noplūdušo vielu savākuši, tomēr daļa iesūkusies zemē. Pārbaudes akts par fakta konstatāciju noformēts "Latvijas dzelzceļam", "Liepājas naftas tranzītam" un firmai "Evija". Liepājas Reģionālās vides pārvaldes direktoram Leonīdam Zeļenskim būs jāizskata akti un jālemj par administratīvās lietvedības ierosināšanu vai atteikumu.

Pēc I.Sotņikovas teiktā, krava nākusi tranzītā no Krievijas, tās pārvadātājs ir uzņēmums "Latvijas dzelzceļš", kravas aģents – "Liepājas naftas tranzīts", Liepājas ostā to bija paredzēts uzglabāt firmas "Evija" naftas terminālī, lai tālāk ar kuģiem eksportētu saņēmējam Nīderlandē. Šķīdinātāja noplūde radusies no kārtīgi nenoslēgtas dzelzceļa cisternas atveres. Visticamāk, Krievijā, kur krava tikusi iekrauta, cisternas atvere bijusi aizsalusi, bet Latvijas teritorijā tā atsalusi un sākusies noplūde jau pa ceļam no Rēzeknes uz Liepāju.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu