Aizvēsturiska sūdzību vēstule, kurā klients sūdzās par "iesmērētu" preci

FOTO: The Trustees of the British Museum

Kāds Mezopotāmijas pilsētas Uras iedzīvotājs pirms aptuveni 3800 gadiem bijis tik ļoti neapmierināts ar apkalpošanas servisu, ka uzrakstīja sūdzību uz māla plāksnītes abām pusēm, vēstīts izdevumā “Forbes”.

Pirms radās klientu servisa karstās līnijas un sociālie mediji, cilvēki savu neapmierinātību par saņemtajiem pakalpojumiem rakstīja uz māla plāksnītēm. Pasaulē senākajai zināmajai sūdzību vēstulei ir aptuveni 3800 gadu, un tajā kāds vīrs Nannī akadiešu valodā izsaka sūdzību tirgotājam Ea-nasiram, ka viņš tam ir piegādājis nepareiza veida varu, kā arī neapmierinātību ar atsevišķo sūtījumu kavēšanos.

Arheologi atklājuši, ka minētais tirgotājs bija lielas tirgotāju ģildes loceklis un prominents vara tirgotājs. Tiesa, viņš bijis visai slikts biznesmenis, jo bieži saņēmis bargas sūdzību vēstules no saviem klientiem.

FOTO: The Trustees of the British Museum

Piemēram, kāds klients vārdā Arbiturams tam esot nosūtījis ziņu, kurā neskaidri rakstījis: “Kāpēc tu man neesi atsūtījis manu varu? Ja tu man neatdosi manu varu, es atsaukšu visu. Labs varš, dod vēl un vēl. Sūti man vīru.”

Tomēr rupjāko sūdzību rakstījis tieši Nanni:

“Kad tu ieradies, tu teici: “Es došu Gimil-Sinam (kad viņš atnāks) augstas kvalitātes vara stieņus.” Tad tu aizgāji. Tomēr tu neizdarīji to, ko solīji man. Tu ieliki stieņus, kas nebija pareizie, un teici: “Ja gribi, ņem šos stieņus, bet ja negribi, neņem un vācies prom!”

Par ko tu mani uzskati, ka atļaujies tā izturēties? Es aizsūtīju ziņnešus, lai tie paņemtu atpakaļ manu naudu, bet tu tos nosūtīji atpakaļ tukšām rokām vairākas reizes. Turklāt caur ienaidnieku teritoriju. [..] Tagad es gaidu, lai tu man atdotu manu naudu pilnībā. [..]”

Uz augšu