Skaistumkopšanas kopiena ir nokļuvusi skandāla epicentrā pēc tam, kad daži no populārākajiem "zīmola advokātiem" jeb influenseriem ir apsūdzēti krāpnieciskās darbībās.
Skandāls blogeru aprindās – zīmoli maksā, lai influenceri kritizētu konkurentus
Slavena jūtubere ar segvārdu Pretty Pastel jaunā video apgalvo, ka zīmoli maksā influenseriem, lai tie dalītos negatīvās atsauksmēs par konkurentu produktiem. Turklāt, kā atzīmē jūtubere, influenseri bieži neizpauž, vai par konkrētu video ir saņēmuši atalgojumu.
Iepriekš līdzīgu informāciju pauda grima mākslinieks Kevins Benets, kurš apgalvoja, ka vislielākais honorārs tiek piedāvāts, nevis lai popularizētu konkrēta zīmola produktus, bet gan kritizētu zīmola konkurentu produktus.
Pretty Pastel apstiprināja Beneta apsūdzības, atklājot, ka zīmoli arī viņu ir lūguši sniegt sliktas atsauksmes par konkurentiem.
Kā norāda meitene, šāda rīcība nav pieļaujama, jo cilvēki uzticas skaistumkopšanas influenseriem un viņu viedokļiem – ja viņi sniedz sliktu atsauksmi par produktu, kas patiesībā ir labs, tas bojā gan zīmola reputāciju, gan iespēju cilvēkiem iegādāties kvalitatīvu produktu.
Tāpat meitene apsūdzēja blogerus, ka viņi savos kanālos nenorāda, ka konkrētais video vai ieraksts ir apmaksāta reklāma. “Vai modes tendence patiešām ir tendence, ja tā ir slepeni apmaksāta un sponsorēta sadarbība?”
Īpaši acīmredzama šāda rīcība ir gadījumos, kad populāriem influenseriem visiem vienā laikā pēkšņi parādās Dior jaunākās kolekcijas somiņas, nevienam no blogeriem nenorādot, ka viņi to reklamē kā daļu no apmaksātas sadarbības.