Vai gāzēts minerālūdens palielina celulītu?
Mīts vai patiesība?

minerālūdens ūdens treniņš sports fitness

FOTO: depositphotos.com

Karstā laikā izdzeram vairāk ūdens, bet joprojām dzirdam runas, kas speciālistiem izraisa vien smaidu. Vai tiešām sāļš minerālūdens nozīmē, ka tajā ir daudz sāls?

Nedzerat gāzētu minerālūdeni, jo domājat, ka tas var veicināt celulīta veidošanos? Speciālisti apgalvo, ka tās ir iedomas, par kurām jāaizmirst. Ārste atklāj trīs patiesības, kā ir īstenībā.

Ne sāls dēļ minerālūdens ir sāļš

„Bieži vien dzirdu sakām, ka, ja minerālūdens ir sāļš, tajā ir daudz sāļu. Ūdens sāļumu nosaka izšķīdušo minerālvielu daudzums. Jo ūdenim ir augstāka mineralizācijas pakāpe, jo tas būs sāļāks. Tāpēc, ja dabīgais minerālūdens ir sāļš, tas satur kalciju, kāliju, magniju, nātriju, hlorīdu — minerālvielas, kuras ir nepieciešamas organismam un kuras ir mikrouztura pamats«, — stāsta „Manas ģimenes klīnikas» ģimenes ārste Jūrate Ivanauskiene.

Turklāt speciālisti mudina izvēlēties sāļu minerālūdeni karstās dienās, pēc pirts, intensīvas sportošanas vai citādām fiziskām aktivitātēm.

Izdzerot pāris glāžu sāļa ūdens, organisms ne tikai atgūs zaudēto šķidrumu, bet arī tiks papildināts ar dabīgām aktīvām minerālvielām, ko organisms viegli uzsūc.

Gāzēts minerālūdens neietekmē celulīta veidošanos

Daudzi ir dzirdējuši, ka viens no galvenajiem celulīta cēloņiem ir visi gāzētie dzērieni, arī gāzēts minerālūdens nav izņēmums. 

Pēc speciālistu domām, tas ir pilnīgs pārpratums. Mīta rašanos ietekmēja neveiksmīgs carbonated drinks tulkojums no angļu valodas, un visu gāzēto dzērienu grēki tika attiecināti uz ūdeni.

Ārste J. Ivanauskiene apstiprina, ka ne visi gāzētie dzērieni ir vienādi, lielākā problēma ir cukurs.

„Gāzētas limonādes, enerģijas dzērieni un gāzēts minerālūdens nevajadzīgi tiek attiecināti uz vienu grupu. Minerālūdenim vienkārši ir pievienota ogļskābe, tāpēc ūdens ir gāzēts. Ogļskābe neietekmē celulīta veidošanos. Limonādes ir saldinātas, un saldinātāji ir cukurs. Pārtikā esošais liekais tauku un cukura daudzums veicina taukaudu uzkrāšanos gurnu zemādas slānī. Tas nozīmē, ka tieši cukurs, nevis ogļskābe var veicināt celulīta veidošanos«, — saka ārste.

Dietologi uzskata, ka gāzēts ūdens ir viens no veidiem, kā apmierināt organisma ikdienas vajadzību pēc šķidruma. Pēc speciālistu domām, vislabāk izvēlēties minerālūdeni ar bagātīgu minerālvielu saturu, savukārt vajadzētu izvairīties no cukuriem, mākslīgajiem saldinātājiem, kofeīna, alkohola, mākslīgajām krāsvielām un garšām.

Minerālūdeņi nav vienādi

Maldīgs ir uzskats, ka visi ūdeņi ir vienādi un atšķiras tikai ražotājs un cena. Pērkot minerālūdeni, ir svarīgi pievērst uzmanību informācijai uz etiķetes. Tajā ir jābūt norādītai ūdenī izšķīdušo minerālvielu koncentrācijai, minerālūdens sagatavošanas metodei, minerālūdens iegūšanas vietai, avota nosaukumam vai avotam piederošā urbuma valsts numuram. Ja šī visa informācija ir uz etiķetes, tas nozīmē, ka jūsu rokās ir dabīgā minerālūdens pudele.

Ivanauskiene mudina izvēlēties tādu ūdeni, kas ne tikai atspirdzina. „Zaudējot lielāku minerālvielu daudzumu, cilvēks jūtas nomākts, tāpēc labāk izvēlēties ūdeni ar augstāku mineralizācijas pakāpi. Tomēr ir svarīgi papildināt organismu ar minerālvielām ne tikai tad, kad jūtamies novājināti. Organismā pastāvīgi ir jāuztur minerālvielu balanss», — brīdina ārste.

Uz augšu