No tirgus biksēm līdz Parīzes modes nedēļai. Viltus dizainera stāsts

FOTO: pexels.com

Dārgas ballītes, šampanietis un augstā mode - modes dizaineriem un modelēm tā ir ikdiena. Pateicoties sociālajiem tīkliem, mums ir iespēja ielūkoties šādu pasākumu aizkulisēs, tomēr, pašiem tos apmeklēt būtu ļoti dārgi. Kāds Lielbritānijas žurnālists nolēma veikt eksperimentu - vai iespējams bez maksas iekļūt Parīzes modes nedēļas pasākumos, uzdodoties par kādu izdomātu dizaineri.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

Portāla "Vice" žurnālists un rakstinieks Oba Batlers (Oobah Butler) daudz laika pavada, pastaigājoties pa Londonas tirdziņiem. Pierre Klein, Cuggi, Lewis Vooton - populāru zīmolu viltojumi atrodami teju katrā tirgus stendā. Bet starp šiem ir viens, kurš Batleram iepatikās visvairāk - Georgio Peviani.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

Ierakstot vārdu Google meklētājā, iespējams atrast vairākas lapas ar rezultātiem - šis, kā izklausās, itāļu zīmols, ražo džinsu bikses. Georgio Peviani gan nav reāla persona - tas ir pazīstamā dizainera Džordžio Armani viltojums. Tomēr pēc Peviani biksēm ir pieprasījums un cilvēki tās iegādājas, tātad šis zīmols dara visu, ko darītu jebkurš apģērbu ražotājs, tikai tā galvenais dizaineris nav reāla persona.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

Tādēļ Oba Batlers nolēma kļūt par Georgio Peviani un ar viltotā zīmola tirgus biksēm nokļūt vienā no lielākajiem modes pasaules notikumiem - Parīzes modes nedēļā.

Pirmā diena: Peviani dodas uz Parīzi

Neliela sagatavošanās pirms došanās uz modes galvaspilsētu - Batlers, lai kļūtu par viltus modes dizaineri, izveidoja mājaslapu, e-pasta adresi un vizītkartes, kā arī iepirka labi daudz Peviani džinsus.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

"Es Parīzē biju pirmo reizi, man nebija ne jausmas, kā izskatās modes nedēļa - vai pasākumi notiek visur pilsētā? Vai vienā vietā? Kā tur tikt iekšā? Tāpēc es nolēmu vienkārši pastaigāties pa Francijas galvaspilsētu un atrast cilvēkus sarežģītos kreklos, spilgtās pufaikās un saulesbrillēs, kas droši vien maksā vairāk par mana dzīvokļa īri."

Pēc brīža Oba atrada meklēto - bariņš ar divus metrus gariem cilvēkiem dīvaina paskata apģērbos, kas ieurbušies savos viedtālruņos - tie noteikti ir modes blogeri! Oba bija nonācis līdz Parīzes biržas ēkai.

"Vieta bija īstā - tagad man tikai vajadzēja dabūt ieejas karti."

"Es devos uz recepciju un ar tēlotu aizkaitinājumu nometu savu vizītkarti uz galda. Daži peles klikšķi un pēc brīža no recepcijas sievietes es saņēmu ieejas karti un atvainošanos par to, ka man nācies tik ilgi gaidīt."

Un tieši tik vienkārši Georgio Peviani no Londonas tirdziņiem nokļuva augstās modes pasaulē. Taču ar to viss tikai sākās.

""Tu nezini, kas ir Peviani?" Es viņai jautāju. Loģiski, ka viņa teica nē. "Teiksim tā - ielu stils ir reliģija un Peviani - grēcinieks."" 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

"Pēc tam uzzināju, ka viņa ir viena no pirmajām modes blogerēm un ietekmīga radošā direktore. Mēs apmainījāmies vizītkartēm un es saņēmu uzaicinājumu uz kādu ballīti, kur būšot daudz preses pārstāvju."

Ballīte, alkohols, daudzas jaunas iepazīšanās un vizītkaršu dalīšana - Oba uzrunāja gan citus dizainerus, gan modeles:

"Galvenais ir attieksme - es iesaistos saviesīgās sarunās, smaidu par jokiem, ko nesaprotu, bet ieturu distanci. Visi šie cilvēki ir mazāk nozīmīgi nekā Peviani. Man vienalga par viņiem."

Nākošais solis - iepazīstināt Parīzes modes nedēļas publiku ne tikai ar sevi, bet arī ar saviem darbiem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

"Stop! Man jāredz tevi šajos džinsos!" 

Viltus Peviani uzrunā kādu modeli, kurš paņem spilgti sarkanos džinsus, uzvelk tos mugurā un defilē cauri pasākuma vietai. "Man tie patiešām patīk! Tik populistiski. Tas ir tavs dizains?"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

Iepazīstoties ar aizvien vairāk cilvēkiem, viltus Peviani saņem ielūgumus uz aizvien vairāk pasākumiem, modes skatēm un ballītēm. Vienā no tām pulcējas itāļu dizaineri un blogeri - Batlers mēģina pārliecināt kādu apģērbu izplatītāju sākt tirgot Peviani džinsus Milānā. "Vai es to pirktu?" jautā izplatītāja.

"Es vēl nezinu, Milānas mode ir nedaudz atšķirīga. Bet man patīk tavu darbu struktūra un forma - redzu, ka esi piestrādājis pie šīs pogas, tā ir burvīga!"

Otrā diena: mērķējot uz zvaigznēm

Visērtākais un efektīvākais veids, kā iegūt atpazīstamību, ir nonākt kāda ietekmīga modes blogera Instagram kontā. Parīzes modes nedēļā sociālo tīklu zvaigznes sacenšas par iespēju pirmajam atklāt kādu jaunu modes dizaineri un sezonas tendenci.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

Pēc tam, kad Peviani ir atstājis savu digitālo nospiedumu ietekmīgu cilvēku sociālajos tīklos, ielūgumi uz noslēguma ballīti tālu nav jāmeklē.

"Šeit ir visi svarīgākie modes industrijas pārstāvji - es neeksistēju, bet par mani raksta blogos, ziņās, modes žurnālos, es esmu redzējis svarīgākās modes skates un apmeklējis ballītes, par ko citi var tikai sapņot."

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

Trešā diena: meklējot īsto Georgio Peviani

Pēc piedzīvojumie Parīzē Oba nomāca viens neatbildēts jautājums - kas ir īstais Georgio Peviani? Žurnālists devās uz veikalu, kur pārdot tikai Georgio Peviani ražojumus: "Vai Peviani strādā pie jums?" Veikala vadītājs kratīja galvu un atbildēja:

"Viņš nav īsts - es viņu izdomāju pirms 30 gadiem."

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @oobahs on

Kā izrādās, veikala vadītājs Ādams ir no Zambijas - viņš ieradās Anglijā 1982. gadā un uzsāka savu apģērba tirgošanas biznesu. Zīmolu Georgio Peviani viņš izdomāja, jo "tas izklausījās jauki un itāliski."

"Tas, kas man patīk šajā zīmolā," stāsta Peviani izgudrotājs, "ir tas, ka ikviens to var atļauties. Tas nav kā Armani, kas paredzēts tikai elitei. Tieši tas, ka šie džinsi ir pieejami ikvienam, ir iemesls, kādēļ mans bizness pastāv vēl joprojām."

Oba Batlers atklāja Ādamam, ka izmantojis Peviani vārdu, lai iekļūtu Parīzes modes nedēļā. Peviani zīmola radītājs par to bija sajūsmā.

Uz augšu