Vai dzeram vairāk? Deviņos mēnešos patēriņam nodotā alkohola apmērs manāmi pieaudzis (1)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Šogad deviņos mēnešos patēriņam Latvijā nodoto alkoholisko dzērienu apmērs palielinājies par 13,6% salīdzinājumā ar 2017. gada attiecīgo periodu, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie akcīzes preču aprites rādītāji.

2018. gada deviņos mēnešos patēriņam Latvijā nodoti 48,46 miljoni litru alkoholisko dzērienu.

Patēriņam Latvijā nodotā degvīna apmērs salīdzinājumā ar 2017. gada deviņiem mēnešiem ir audzis par 1,5% un bija 8,96 miljoni litru. Patēriņam nodotā vīna apmērs bija 10,5 miljoni litru, kas ir par 9,7% vairāk nekā 2017. gada deviņos mēnešos.

Patēriņam nodoto alkoholisko kokteiļu apmērs deviņos mēnešos bija 4,05 miljoni litru, kas ir par 23,2% mazāk nekā 2017. gada deviņos mēnešos. Savukārt patēriņam nodoto pārējo raudzēto dzērienu (neskaitot alu un vīnogu vīnus) apmērs deviņos mēnešos audzis par 70,7%, sasniedzot 11,12 miljonus litru.

Šogad deviņos mēnešos patēriņam Latvijā nodotā dzirkstošā vīna apmērs audzis par 12,8%, sasniedzot 3,92 miljonus litru.

Patēriņam Latvijā nodotā konjaka un brendija apmērs deviņos mēnešos samazinājies par 1%, sasniedzot 1,85 miljonus litru, bet patēriņam Latvijā nodotā viskija apmērs palielinājies par 3,9% un bija 1,74 miljoni litru.

Patēriņam nodoto stiprināto vīnu apmērs deviņos mēnešos palielinājies par 22,2% - līdz 2,02 miljoniem litru.

Savukārt patēriņam nodotā liķiera apmērs šogad deviņos mēnešos audzis par 19,7%, sasniedzot 1,01 miljonu litru.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka 2017. gadā patēriņam Latvijā nodoto alkoholisko dzērienu apjoms ir palielinājies par 11,3% salīdzinājumā ar 2016. gadu. 2017. gadā patēriņam Latvijā nodoti 60,52 miljoni litru alkoholisko dzērienu.

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu