Auto ar stūri labajā pusē var reģistrēt, tomēr tas nav derīgs dalībai satiksmē? (8)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: AP Photo/Shizuo Kambayashi/Scanpix

No 1. novembra Latvijā ir iespējams reģistrēt auto ar stūri labajā pusē, taču ar to nav iespējams iziet tehnisko apskati. Ja nav veikti atbilstošie pielāgošanas darbi, šie auto nevar piedalīties satiksmē, stāsta LNT ziņas. 

Pārvietojoties pa Latvijas autoceļiem ar automašīnu, kam stūre atrodas labajā pusē, galvenās problēmas sagādā apdzīšanas manevrs, jo nav iespējams pārredzēt kreiso braukšanas joslu, pilnībā neiebraucot tajā. 

Tāpēc šādas mašīnas Latvijā ir sastopamas reti. Iedzīvotāju domas par šādu situāciju dalās. Tomēr satiksmes eksperti norāda uz bīstamību, kāda var rasties pārvietojoties ar auto, kam stūre atrodas labajā pusē. 

Auto eksperts Normunds Avotiņš LNT žurnālistiem skaidro: "Ar šādu automašīnu ļoti sarežģīti veikt apdzīšanas manevru, jo nevar redzēt, kas notiek priekšā braucošajam transportlīdzeklim."

"Otrs ir tas, ka satiksmes drošību sekmējošs faktors ir acu kontakts starp vadītājiem. Un šajā gadījumā var rasties dažādas pārpratumu pilnas situācijas. Divi vadītāji satiekas, vienam stūre vienā pusē, otram otrā pusē. Kur tad ir vadītājs?"

Šobrīd CSDD ir reģistrētas 7 šādas mašīnas, taču neviena no tām nav varējusi iziet tehnisko apskati. Lai to varētu izdarīt, ir divi varianti - pārbūvēt stūri kreisajā pusē, kas izmaksā vidēji 1500 eiro.

Otrs variants, nodrošināt auto ar papildu aprīkojumu, kas izmaksātu aptuveni tik pat daudz, cik auto pārbūve. 

CSDD pārstāvis Aldis Adiņš LNT ziņām norādīja: "Ir jāpielāgo gaismas ierīces, tātad galvenos lukturus priekšā jānomaina, par cik viņi ir paredzēti kustībai pa otru ceļa pusi, aizmugurē ir jāuzstāda miglas lukturus".

"Tad ir šīs papildierīces saistībā ar to, lai varētu pārredzēt kreisās puses joslu, apdzīšanas manevrus veicot. Spoguļu pāris, kas tīri mehāniski nodrošina pēc periskopa principa attēlu uz priekšu un papildus ir jābūt videokamerai, kuras attēlu vadītājs redz sev priekšā uz paneļa nostiprinātā ekrānā," raidījumam stāstījis Adiņš. 

Komentāri (8)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu