Cik ļoti latvieši mīl sēnes? IKEA ir savi novērojumi

FOTO: Evija Trifanova / LETA

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA Latvijas veikalā Ziemassvētku sezonā iedzīvotāji visātrāk izpirka rotājumus sēņu formā vai sēņu apdruku, aģentūrai LETA pastāstīja IKEA Latvijas veikala vadītāja Inga Filipova.

Vienlaikus viņa norādīja, ka IKEA visvairāk iegādājās arī aromātiskās un parastās sveces, dāvanu papīrus un dāvanu maisiņus, kā arī "Strala" zvaigznes un virtenes sarkanā un zelta krāsā.

Filipova atzīmēja, ka kopumā Ziemassvētku kolekcijas pārdošana un svētku laiks ir viens no aktīvākajiem gada periodiem gan IKEA veikala apmeklētības, gan apgrozījuma ziņā. Citi aktīvie periodi ir laiks pirms skolas sākuma, pavasaris un izpārdošanas.

Tāpat viņa atzina, ka IKEA Ziemassvētku sezona sākas oktobra vidū, bet jau oktobra beigās un novembra sākumā pārdotas pirmās eglītes, un ir vērojams, ka cilvēki svētkiem sāk gatavoties savlaicīgi - jau novembrī.

Kā norādīja Filipova, vispirms iegādāti spilveni un citas mājas tekstila preces. Vēlāk, decembrī, cilvēki sāk vairāk pirkt lampiņu virtenes, bet aktīvākais svētku rotājumu un eglīšu pārdošanas laiks ir decembra vidus.

» 10 prātam neaptverami fakti par IKEA

Salīdzinājumā ar Lietuvas iedzīvotājiem, Latvijas iedzīvotāji lielākoties iegādājas ne tikai iekštelpai dekoratīvos rotājumus, bet arī dekorus, ko var iekārt logā. IKEA un pētījumu kompānijas "Norstat" veiktās aptaujas dati par Latvijas un Lietuvas iedzīvotāju iepirkšanās tendencēm Ziemassvētkos liecina, ka 53% Latvijas iedzīvotāju nevar iedomāties Ziemassvētkus bez rotājumiem, bet 39% - bez svecēm.

Savukārt Lietuvas iedzīvotājiem vienlīdz patīk gan dabīgās, gan mākslīgās eglītes (katru no tām izvēlas ap 40% aptaujāto). Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku dabiskajām eglītēm - tās izvēlas vairāk nekā 60%, bet 23% dod priekšroku mākslīgajām eglītēm.

Tostarp gan latviešu, gan lietuviešu pirktāko preču saraksta augšgalā ir sveces.

Kā noskaidrots aptaujā, Latvijā iedzīvotāji izvēlējās dāvināt dāvanas, ko var izmantot ikdienā. Vairāk nekā trešdaļa jeb 38% aptaujāto norādīja, ka tā ir pārtika, saldumi un dzērieni, 32% - interjera un mājokļa labiekārtošanas preces, 32% - skaistumkopšanas produktus vai kosmētiku.

Aptauju pēc IKEA pasūtījuma 2018. gada novembrī veica "Norstat", aptaujājot 500 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74.

Video: IKEA pirmie apmeklētāji Latvijā

Uz augšu