Piecu gadu laikā "H&M" veikalos Latvijā nodoti vairāk nekā 500 000 kilogramu apģērba

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kopš 2013. gada Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas "Hennes and Mauritz" ("H&M") Latvijas veikalos nodotas otrreizējai pārstrādei vairāk nekā 500 000 kilogramu tekstila preču, aģentūru LETA informēja "H&M" pārstāve Gerda Putniņa.

Savukārt visā pasaulē "H&M" veikalos ir savākti vairāk nekā 77 miljoni kilogramu.

Putniņa norādīja, ka "H&M" ir pārliecināts par tekstilu kā vērtīgu resursu, kas nedrīkst kļūt par atkritumiem. "Pateicoties šai iniciatīvai, kurā mūsu pircēji tiek aicināti nodot apģērbus un mājas tekstila preces jebkādā stāvoklī mūsu veikalos, tie iegūst jaunu dzīvi," teica Putniņa.

Kā skaidroja Putniņa, "H&M" apģērbu vākšanas iniciatīva ir balstīta otrreizējā izmantošanā un pārstrādē globālā sadarbībā ar Vācijas tekstila pārstrādes uzņēmumu "I:CO". Pircējiem atstājot savas tekstila preces apģērbu vākšanas iniciatīvas kastē "H&M" veikalā, tie tiek tālāk nogādāti uz "I:CO. Tālāk tekstils tiek sašķirots.

Putniņa atzīmēja, ka, vadoties pēc "I:CO" aprēķiniem,

aptuveni 60% tiek izmantoti atkārtoti kā otrreizējas lietošanas preces, ap 34% tiek pārstrādāti un gadījumā, ja iepriekšminētie izmantojuma veidi nav iespējami, tad tekstils tiek izmantots enerģijas ražošanai.

Pēc Putniņas paustā, apģērbu vākšanas iniciatīvas pilotprojekts sākts Šveicē 2012. gadā, un 2013. gadā tas tika izvērsts globālā iniciatīvā. "H&M" mērķis ir turpmāk palielināt savāktā tekstila daudzumu ik gadu, lai līdz 2020. gadam sasniegtu 25 000 tonnas tekstila globāli.

Putniņa sacīja, ka par katru savāktā tekstila kilogramu 0,02 eiro ziedoti vietējai labdarības organizācijai. Latvijā no "H&M" apģērbu vākšanas iniciatīvas vietējai labdarības organizācijai ir ziedots virs 10 000 eiro. Patlaban šo ziedojumu Latvijā saņem "Latvijas Sarkanais Krusts".

Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas "H&M" meitasuzņēmuma Latvijā SIA "H&M Hennes&Mauritz" iepriekšējā finanšu gadā, kas ilga no 2016. gada 1. decembra līdz 2017. gada 30. novembrim, apgrozījums bija 32,467 miljoni eiro, kas ir par 14,2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 18,3% un bija 834 567 eiro.

Tāpat vēstīts, ka Latvijā pirmie "H&M" veikali durvis vēra 2012. gada rudenī.

"H&M Hennes&Mauritz" dibināta 2012.gada martā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 5 002 845 eiro, tas pilnībā pieder Zviedrijā reģistrētajai kompānijai "H&M Hennes&Mauritz International".

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu