Izsludināts jauns iepirkumu konkursu par "Laima" šokolādes fabrikas celtniecību Ādažos

Saldumu zīmola "Laima" veikala atklāšanas pasākums Vaļņu ielā.

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Konditorejas un uzkodu ražotāja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" izsludinājusi jaunu iepirkumu konkursu par "Laima" šokolādes fabrikas celtniecību Ādažos, kura plānotā līgumcena ir deviņi miljoni eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Pērn kompānija jau bija izsludinājusi konkursu par jaunas šokolādes fabrikas būvniecību Ādažos, kura paredzamā līgumcena bija 6,5 miljoni eiro, taču konkursa pieteikšanās termiņu pagarināja, precizējot tā pretendentu kvalifikācijas prasības, kā arī kvalitātes kritērijus. Vēlāk iepirkumu konkurss tika pārtraukts.

Kompānijas sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša aģentūrai LETA skaidroja, ka pērn "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" izlēma atcelt izsludināto iepirkumu, ņemot vērā lēmumu par cepumu un vafeļu kompetenču centra būvniecību.

"Mēs vēlējāmies aptvert abu projektu kopējo attīstību, lai izmantotu tās iespējas, ko var gūt no infrastruktūras sinerģijām," skaidroja Mikša. Tas garantēs, ka "Laimas" ražotnes un jaunās cepumu un vafeļu ražotnes projekti tiek izstrādāti atbilstoši vienādiem standartiem.

Informācija Iepirkumu biroja uzraudzības mājaslapā liecina, ka investīciju projektu plānots īstenot līdz 2020. gada 24. janvārim, piesaistot finansējumu Eiropas Savienības (ES) Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) pasākuma "Ieguldījumi materiālajos aktīvos" apakšpasākumā "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē". Iepirkumu konkursa pretendenti savus pieteikumus tajā var iesniegt līdz šā gada 25.februārim.

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons aģentūrai sacīja, ka patlaban turpinās darbs pie jaunās "Laima" ražotnes dizaina projekta ar mērķi sākt tās būvniecību Ādažos 2019. gada pavasarī, lai jau 2020. gadā varētu uzsākt pilnvērtīgu ražošanu jaunajā ēkā. Līdz šim jau ir sagatavoti pievadceļi un pieslēgumi infrastruktūrai, kā arī ražotnes iela nodēvēta Laimas vārdā.

"Mēs šobrīd esam unikālā attīstības posmā, kurā ar rūpīgu un pārdomātu plānošanu liekam pamatus ievērojamām izaugsmes iespējām nākotnē. Mums ir stabili plāni tālākai zīmola "Laima" attīstībai Latvijā, stiprinot tā konkurētspēju un pilnveidojot sortimentu. Mēs esam gandarīti, ka Latvijā varam īstenot šāda mēroga investīciju projektu," uzsvēra Didrihsons.

Kompānijā atgādināja, ka jaunajā "Laimas" ražotnē Ādažos atradīsies moderna attīstības laboratorija, kas ļaus attīstīt un pilnveidot arvien jaunus produktus.

Jau ziņots, ka "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" nākamajos divos gados plāno investēt vairākus miljonus eiro jaunās "Laima" ražotnes būvniecībā Ādažos un zīmola turpmākā attīstībā. Šīs investīcijas papildina vairāk nekā 23 miljonus eiro, kas kopš "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" iekļaušanās "Orkla" grupā četru gadu laikā kopumā ir investētas uzņēmuma attīstībā.

"Laima" ražotni plānots atklāt 2020.gada otrajā pusē, bet 2022.gadā tai blakus Ādažos plānots atklāt jauno cepumu ražotni, kas specializēsies cepumu un vafeļu ražošanā.

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" konsolidētais apgrozījums 2017. gadā bija 81,196 miljoni eiro, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2016. gadā, bet koncerna peļņa bija 3,128 miljoni eiro.

"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" ir dibināta 2009. gadā un ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pārstāv zīmolus "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "The Original Taffel Snacks" un "Pedro". Kopumā "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" eksportē produkciju uz teju 30 pasaules valstīm, tostarp Vāciju, Izraēlu, Krieviju, Lielbritāniju, ASV, Kanādu un Baltkrieviju.

Uz augšu