Sniegs uz ielām, gluži kā koppapīrs, saglabā automašīnu pēdas un norāda uz platībām, kas netiek izmantotas un var tikt atdotas gājējiem vai velobraucējiem - šādu ideju apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvji aizguvuši no ASV pilsētām, vēsta raidījums "900 sekundes".
Velojoslas un soliņi - sniegotās ielas parāda, kā efektīvi izmantot Rīgas ielu daļas (1)
Bijuši dažādi piemēri no ASV pilsētām, kur ziemā tika novērota sniega uzkrāšanās, bet pēc tam izveidoti brauktuvju sašaurinājumi.
"Sniegs ir ļoti labs ilustratīvs materiāls. Šādu pašu risinājumu varētu piemērot arī Rīgā," piedāvā apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Oto Ozols.
Svarīgi, ka sniega laukumi ielu malās parāda reālo situāciju bez papildu izmaksām.
"Nav jātaisa dārgas satiksmes modelēšanas, jāaicina dārgi eksperti. Var iziet ielās ar fotoaparātu un var pamanīt tās vietas, kur var atrisināt, pilnīgi neko neatņemot autovadītājiem," norāda "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis.
Piedāvājuma autori arī sagatavoja vairākus piemērus, kur uzskatāmi parādīts, kā Rīgas ielās un ielu krustojumos var atrast ļoti daudz brīvu vietu.
Sniegotajās joslās vai laukumos iespējams ierīkot velojoslas vai arī brauktuves sašaurinājumu gājēju drošības uzlabošanai.
Avotu, Asara un Lienes ielas krustojums šobrīd ir bīstams gājējiem un grūti saprotams autovadītājiem, bet varētu būt Grīziņkalna apkaimes centrālais laukums. Sniegs ļoti uzskatāmi parāda, ka krustojums tiek izmantots neefektīvi, pārāk daudz telpas ir atdota transpotram. pic.twitter.com/TfoKhgca22
— Oto Ozols (@otucis) February 4, 2019
Foto: Sarmas rotāts rīts galvaspilsētā