Iedzīvotājus satrauc Rīgas mikroautobusos redzamais aicinājums ziedot spermu
Video

Laboratorija. Ilustratīvs attēls.

FOTO: Pexels

Rīgas mikroautobusos redzamā reklāma ar aicinājumu vīriešiem kļūt par spermas donoriem satrauc vairākus iedzīvotājus. Pasažierus nomāc jautājums, vai bērniem būtu šādas reklāmas jāredz, vēsta TV3 raidījums "Bez Tabu".

Raidījuma komanda devās uz mikroautobusa pieturu, lai pārliecinātos par skatītāja sacīto - starp multfilmām, ziņām, dažādu pārtikas produktu un medikamentu reklāmām parādās video rullītis, kurā vīrieši aicināti nodot spermu.

Tāpat parādās informācija par iespējām un ieguvumiem, kļūstot par donoru, kā arī, norādīta klīnika, kurā spermu var nodot.

Aptaujājot rīdziniekus, viedokļi dalās. Citi uzskata, ka reklāma nekādi neietekmē gados jaunākus pasažierus.

Tomēr citi uzskata, ka konkrētā reklāma būtu jāizvieto citur, kā piemēru minot žurnālus vai avīzes.

Radio un televīzijas likumā skaidri definēti aizliegtie temati - reklamēt nedrīkst tabaku, ārstnieciskos līdzekļus un palīdzību, kas pieejama tikai pēc ārsta norādījuma, tāpat nav atļauts uzrunāt potencionālos spēlmaņus un reklamēt azartspēles.

Rīgas mikroautobusu satiksme no komentāriem atsakās, minot, ka atbildību par izvietoto saturu uzņemas reklāmas devējs - uzņēmums "Mass Media".

"Attiecībā uz konkrētiem reklāmas materiāliem, ši konkrētā atbilst Latvijas likumdošanas prasībām," atzīst reklāmdevējs "Mass Media".

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Santa Zarāne konkrētajā reklāmā nesaskata nekādus pārkāpumus.

"Reklāmas likumā ir uzskaitītas lietas, kurām nevajadzētu tikt attēlotām reklāmās. Tomēr šis ir vairāk kā aicinājums ziedot spermu. Līdzīgi kā ir aicinājumi nodot asinis vai ziedot citas lietas", skaidro Zarāne.

Patērētāju tiesību aizstāvji neuzskata, ka reklāma varētu aizskart pasažierus, tostarp bērnus.

Reklāmas video:

Uz augšu