Atjaunota "Swedbank" bankomātu, maksājumu karšu un internetbankas darbība
Papildināts

"Swedbank" administratīvā ēka.

FOTO: Artūrs Neitāls/LETA

Atjaunota "Swedbank" bankomātu, maksājumu karšu un internetbankas darbība, pavēstīja bankā.

"Bankas darbinieki ir novērsuši traucējumus. Šobrīd atjaunota bankomātu, karšu maksājumu, internetbankas darbība. Sazvanīt var arī Klientu apkalpošanas centru," sacīja bankā.

Tāpat bankā atzīmēja, ka "līdzīgas ķibeles" tuvākajā laikā nevar atkārtoties, jo tehniskā problēma ir novērsta un atrisināta.

Finanšu un kapitāla tirgus komisijā uzsvēra, ka "Swedbank" saskārās ar "tehniskām ķibelēm" bankas sistēmās un tām nav nekādas saistības ar klientu līdzekļu drošību bankā.

"Cēlonis nav ārējs uzbrukums. Risinājums jau rasts. Mēs kā uzraugs esam saziņā ar banku un sekojam situācijai, arī CERT ir sadarbības režīmā.

» "Mums nekas nav zināms!" "Swedbank" prezidente par naudas atmazgāšanas apsūdzībām

Banka klientus operatīvi informē visos saziņas kanālos," pauda banku uzraugs.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka ceturtdien pēcpusdienā bija traucēta "Swedbank" pakalpojumu darbība.

"Tehnisku iemeslu dēļ īslaicīgi traucēta "Swedbank" pakalpojumu darbība - ierobežota internetbankas, mobilās lietotnes, karšu un bankomātu izmantošana," informēja bankā.

Problēmas skārušas arī iespēju sazvanīt bankas Klientu apkalpošanas centru.

Problēmas tiek risinātas.

""Swedbank" atvainojas par sagādātajām neērtībām un aktīvi strādā pie risinājuma, lai visi pakalpojumi iespējami ātri atkal būtu pieejami," pauda bankā.

Bankā pavēstīja, ka "Swedbank" informācijas tehnoloģiju sistēmu darbība tiek atjaunota.

"Īslaicīgie traucējumi "Swedbank" pakalpojumu darbībā tiek novērsti - atjaunota karšu darbība un banku atkal ir iespējams sazvanīt. Pakāpeniski tiek atrisinātas arī internetbankas, mobilās lietotnes un bankomātu darbības tehniskās ķibeles," pauda bankā, piebilstot, ka pakalpojumi iespējami ātri atkal būs pieejami.

Sākotnēji bankas mājaslapā bija paziņojums, kurā bija teikts, ka saistībā ar plānotajiem modernizācijas darbiem līdz piektdienas plkst. 7 ir iespējami pārtraukumi "Swedbank" internetbankas darbībā.

Taču vēlāk paziņojums tika nomainīts un tajā teikts, ka tehnisku iemeslu dēļ ir traucējumi "Swedbank" pakalpojumu darbībā.

"Tehnisku iemeslu dēļ ir traucējumi "Swedbank" pakalpojumu darbībā - šobrīd nevar veikt maksājumus ar bankas kartēm, nedarbojas bankomāti, internetbanka un nav iespējams sazvanīt Klientu apkalpošanas centru. Atvainojamies par sagādātajām neērtībām un lūdzam mēģināt atvērt internetbanku nedaudz vēlāk," joprojām lasāms bankas mājaslapā.

Savukārt informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas "Cert.lv" pārstāve Līga Besere aģentūrai LETA norādījusi, ka "Cert.lv" sistēmā patlaban nav konstatēti nekādi incidenti, kas mudinātu domāt, ka "Swedbank" noticis kiberuzbrukums.

Pēc aktīvu apmēra "Swedbank" ir lielākā bankā Latvijā.

Kā liecina aculiecinieka uzņemtais foto, lielveikalā "Origo" izveidojusies pamatīga rinda pie "Swedbank" bankomāta.

Tāds pats skats vērojams arī tirdzniecības centrā "Stockmann". Kā ziņo aculiecinieki, naudu izņemt no bankomāta ir iespējams.

FOTO: Aculiecinieka foto

Uz augšu