Valsts nedotēs transportu uz Jelgavu, Ogri un Siguldu; ieviesīs komercmaršrutus (2)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Autobusu pienākšanas platforma Rīgas starptautiskajā autoostā.
Autobusu pienākšanas platforma Rīgas starptautiskajā autoostā. Foto: Edijs Pālens/LETA

Uz Ogri, Jelgavu un Siguldu ieviesīs komercmaršrutus, kurus valsts nedotēs, tas tiks darīts, lai mazinātu zaudējumu apmēru, LNT raidījumā “900 sekundes” atzina Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

No pagājušajā gadā pasažieru pārvadātājiem fiksētajiem zaudējumiem 112 miljonu eiro apmērā vairāk kā 60 miljoni eiro skar autobusu un vilcienu pārvadājumus, neieskaitot dzelzceļa infrastruktūrai atvēlētos 38 miljonus.

Kristiāns Godiņš stāsta:

"Aptuveni 20 miljonus veido finansējums, ko valsts maksā par personām, kas ir tiesīgas braukt sabiedriskajā transportā bez maksas, tātad, kompensēt šos zaudējumus, pilnībā dodot to iespēju cilvēkiem braukt bez maksas."

Lai mazinātu šīs pozīcijas apmēru, Autotransporta direkcija nākotnē plāno ieviest komercmaršrutus, par pamatu ņemot to, ka tajos virzienos ir pieejams regulārs vilcienu pakalpojums.

Godiņš raidījumā minēja arī iespējamo maršrutus:

"Tātad, tas būs virziens Rīga - Ogre, Rīga - Jūrmala, Rīga - Jelgava un Rīga - Sigulda. Tie būtu tie posmi, kurus valsts nedotēs, bet dos iespēju uz komercprincipiem pakalpojumus sniegt pārvadātājiem."

Pirmais, kas varētu mainīties pasažieriem, ir reisu biežums, pieejamība.

"Valsts dotēšana ļāva saglabāt to intensitāti pietiekoši bieži! dotējot, piemēram, autobusu reisus, kur ieņēmumi nesedza izdevumus."

Komentāri (2)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu